Mian
Jag tog ut och skulle klippa till min Benjaminfikus lite eftersom den höll på att välta. Men det blev inte av och rätt vad det var så blev det frost sad.gif Och inte bara lite frost utan -5 grader. Jag tog in den och bladen bara rasade och rasade och rasade. Den verkade stendöd. Så jag vattnade den inte heller... efter ett tag begrep jag att den nog faktiskt inte var stendöd men däremot höll nu istället på att torka ihjäl...

Så nu hade jag ett stort föredetta mycket vackert träd nästan helt utan blad och med en massa förtorkade grenar. Snyft sad.gif

Idag har jag beskurit det jättehårt, så från att ha varit ett par meter är det nu knappt en. Jag inser att vintern inte är den absolut bästa tidpunkten att beskära på, men jag hade inget annat val.

Hur gör jag nu för att ändå göra det bästa av situationen. Nya skott kommer det ju att komma vare sig jag vill eller inte, frågan är hur jag undviker västa spjånglet? Skall jag ställa den ljust och kallt eller ljust och varmt? Näring - inte näring?
Fenja
Ställ den ljust och svalt och vattna mycket måttligt och utan näring till i vår!
Mvh
Fenja
Mian
Ok, tack!! Då gör jag så! Och håller tummarna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon