Full version: Doftranka
Emser
Hej alla,
jag har en doftranka som jag haft i ca. ett halv år. Nu har den under en ganska lång period fått en hel del gula blad som sedan ramlar av. Jag har trott att det kan ha haft med mörkret att göra - men nu är det inte många blad kvar sad.gif . Vad kan det vara för fel?

Vore tacksam för snabba svar - för nu börjar goda råd bli dyra!
Fenja
Doftrankan vill torka upp ganska hårt mellan vattningarna. I synnerhet vintertid kan du dra ner rejält på vattningen. Står den i en så liten kruka att det kan vara näringsbrist skulle jag kruka om den.
Mvh
Fenja
Hannifer
Det är tyvärr lättare för växter att få sjukdomar och ohyra när deras omgivning inte är den "rätta",vilket är svårt att ordna under hösten och vintern. Kanske ha din doftranka fått spinn? Det behöver inte vara så, men då brukar bladen gulna och trilla av. Kolla den noga!

Doftrankor avskyr också att bli flyttade. Då kan de visa missnöje med bladtappning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon