Full version: ugnspannkaka
LenaTuring
Behöver ett bra beprövat recept på ungspannkaka. Min blir oftast så kladdig fast den ska vara färdig. sad.gif
Betty
Jag gör så här:

Vispa ihop 8 dl mjölk, 2-3 ägg, 4 dl vetemjöl och en nypa salt.

Grädda mitt i ugnen, 200° i ca 30 minuter
Fenja
Jag tar 8-9 ägg och vispar ihop med 7-8 dl mjölk. Vispa i 7 dl vetemjöl och därefter ytterligare minst 1/2 liter mjölk. En nypa salt. Grädda i välsmord plåt cirka 35 minuter!
Mvh
Fenja
GoSatta
Fenjas recept låter väldans likt min fars recept så jag röstar på det! bättre tjockpankaka får man leta efter.
andersen
Och jag röstar på Bettys recept,för det kör jag med fast jag har i stekt becon 2 packet och 40min i ca200grader.
LenaTuring
Mitt recept liknar Bettys, men i dag tog jag och vispade äggen på sidan om i en egen skål innan jag tömde dem i mjölken (hittade ett recept som man skulle göra så i) vad hände: Tjockpannkakan blev som en TUNNPANNKAKA!! men god i all fall. huh.gif tongue.gif
Hannele
Och lägg i massa äppelklyftor, kanske strö lite farinsocker och kanel på.
wolkenkrabber
jag tror det är normal pankaksmet vi gör o tar i en sked ostlöpe o ett paket tänat stekt bacon, o då tar vi fettet som kommer ur baconet när vi steker det istället för smöret
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon