fruberglund
Fick pengar i födelsedagspresent och gick självklart direkt in på Bokus och beställde nya trädgårdsböcker, 6 stycken blev det och 727 kr senare hoppas jag att jag får mycket inspiration till nästa år smile.gif

Dessa böcker beställde jag:

*Häckar och häckväxter
*Höns i trädgård
*Klätterväxter På Alla Tänkbara Håll : Grön året om eller överdådig blomsterprakt
*Lättskött trädgård på naturligt sätt
*Perenner I Din Trädgård : Till Nytta Och Fägring
*Skydda din trädgård

Sen finns det ju fortfarande MASSOR med fler böcker jag vill ha smile.gif
Fenja
Att du inte passar på att kolla lite på antikvariat och loppmarknader? Jag fyndar det mesta av min litteratur på sådana ställen för en spottstyver! wub.gif Utom vissa böcker då förstås som man bara måste ha så fort de ges ut.
Mvh
Fenja
fruberglund
Tack för tipset men jag kör den enkla vägen och beställer på nätet och får böckerna direkt i brevlådan smile.gif
kerstin z5-6
Berglund, Karin Din trädgård -har allt!

ISBN Utgivningsår
Bonnier, Albert 9100569291

Samt Botanica -uppslagsverk med 6000 bilder-trädgårdsväxter
Förlag ISBN Utgivningsår
Köneman 3829047185 2000

Är två trädgårdsböcker man måste ha:) De håller ännu ....
Hannele
CITAT (Fenja @ 03-11-2004, 17:07)
kolla lite på antikvariat och loppmarknader?

Jag har hittat massor, ibland fina böcker för nån selma bara.
Risken är, att man hittar annat också, billiga krukor och sånt. tongue.gif
torvan
Instämmer med Kerstin, Din trädgård är "min bibel" som jag läser som kvällslektyr sen jag fick min trädgårdsknäpp! Den börjar bli sönderläst och pärmarna hänger laugh.gif
Den innehåller det mesta men jag kompletterade den med Botanica för att ha ett uppslagsverk också. Av min mamma har jag fått Perennboken, den är inte så ny men håller ändå då det är så bra växtbeskrivningar.Sen är den extra rolig att läsa den då min mamma har noterat i den. Likadant är det i alla gamla trädgårdstidningar som jag fått av henne. Min mamma har levt för sin trädgård och jag var bara ljumt intresserad när hon stolt visade runt mig när jag var hemma på besök. Tyvärr höll inte hennes kropp längre pga sjukdom för trädgårsarbetet och då tappade hon också mycket av intresset. Men i samma veva blev jag "omvänd" så hon har glatt delat med sig av sina växter, tidskrifter och sin kunskap. Hon har nu flyttat ner till Stockholm och bor nästan granne med mig. Så nu kommer hon och tittar till alla växter jag tagit med från hennes trädgård och sitter på pappas gamla bänk som står i perennrabatten. Cirkeln är sluten. wub.gif torvan
amaira
CITAT
för nån selma bara

Selma???

??? huh.gif ???
Iza
Titta på 20 kr sedeln!
Fenja
Hannele! Det är ju det som är det BÄSTA!! I år har jag köpt över 100 begagnade, vita porslinsytterkrukor för mellan 50 öre och 5 kronor styck... skulle jag inte haft råd med annars! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
lotta_
Loppmarknader är väl återvinning av allra största sort. En sak som jag annars skulle ha kastat blir till gläde för någon annan och vise versa.
Jag besöker loppmarknader och auktioner ofta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon