Kommer ihåg de där tvåtaktarna de gick omkring med på ryggen. Jag vet oxå hur glad

jag var efter att ha jobbat natt och kom hem vid 8 på morgonen bara för att ha det dånet precis utanför sovrumsfönstret. Då var jag inte nådig... låg i min ilska och fantiserade alla möjliga sätt att förstöra den förhatliga apparaten.
Det var inte nog med att de använde den till att blåsa bort löv, de använde den dessutom till att blåsa bort snö. Hade det fallit en millimeter pudersnö under natten var de givetvis där på morgonen och blåste bort all snö de kunde hitta, på gatan, på torget, på trottoarerna. Då var man inte heller speciellt glad, framför allt inte när man funderade på hur extremt onödigt det var... men visst, letar man jobb så går det alltid att komma på nåt. De hade väl iaf kunnat borsta bort det ljudlöst.
Nä tack och lov att man bor i villa nu, och har slutat jobba skift. Nu kan jag röja när jag anser det är nödvändigt... Lite pudersnö skadar ingen...
Det gick så långt att jag inte trodde de där "röjarna" var mänskliga... Det kändes som de var typ robotar kopplade till en snösensor. Så fort det kom en snöflinga rullade de ut med sin bil med gula saftblandare, körde igång sina blåsapparater och mitikulöst blåste bort varenda flinga från området... för att senda både sanda och salta alla gångar. Sen försvann de lika snabbt som de kom.

Kan bara anta att de antingen hade en hjärndöd chef eller så hade de extremt lite att göra.
/henrik