Full version: Lärkträdshöst
Gossen Ruda
Lärkträdet i mitten har gulnat betänkligt medan det till höger fortfarande är mest grönt. Lustigt att dom skiljer sig. Snart är marken täckt av en gul matta med barr.

renate
Så fin lärkträdet är,det påminner mig myckert om där jag bodde som barn.Där fanns en hel skog med bara Lärkträd,vi lekte mycket där.Jag vill ha ett Lärkträd i min trädgård.
amaira
Har tidigare inte varit särskilt imponerad av lärkträd. Förrän i våras, då jag på en promenad hamnade intill en som var på väg att slå ut sina barr...
WOW!

Åh vad vacker den var, särskilt i "närbild" (fast jag inte har tagit något foto). Så sanslöst vacker röd färg.

Beställer ett foto av dig Ruda, till nästa vår, och hoppas att det går för sig... rolleyes.gif .

/amaira.
Malvia
Ja, visst är det vacker med den nu gula färgen. Vår träd lyser som guld när solen är framme. Måste komma ihåg att ta kort på det.
Nackdelen med lärkträd är att de skräpar så mycket.
Gossen Ruda
Nedskräpningen är den största nackdelen, det ligger alltid grenar på marken.

Fördelarna är bl.a. alla färger. Amaira, det röda du såg på våren var nog honkottarna, dom är vackert röda. Hanblommorna är små gula bollar som på en mimosa. Barren kommer som gröna små klot i början.
amaira
CITAT
Amaira, det röda du såg på våren var nog honkottarna, dom är vackert röda.
Ja just det, så var det! *är en smula virrig ibland*

Det hela var så vackert, att jag kommer att skaffa ett eget lärkträd - tids nog.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon