Solstrålen
Nedanför min stuga har vi en sluttning på ca 30 kvadratmeter - med sten och lite hallonsnår, ölandstok och berberis. Det är soligt nästan hela dagen - jag vill ha blommor och gärna bär där. Vad passar??
Cilla
Allåkerbär, härligt bär men inte helt lättodlat... Jag har inte kommit på hur de vill ha det riktigt, men ska testa i torrare mark till våren.

Kryddväxter gillar torr, solig och väldränerad miljö och många blommar mycket fint.

Mycket hög också i lite jord blir malörten, ca 2 meter och buskig med fint silvrigt bladverk. Anisisopen blir 1-1,5 m hög med lila blommor som står länge, ger man myntor av olika slag lite gödsel blir de halvmetern höga också. Lite lägre, dvs 30-40 cm, blir den mycket långblommande stenkyndeln, lavendel, mejram och de flesta övriga kryddväxter. Låga blir timjan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon