Nillan
Hej alla

Eftersom jag är ny trädgårdsintresserad hade jag 100 frågor jag skulle ställa här i forumet. Men när jag läste redan skrivna inlägg upptäckte jag till min glädje att 97 av dem redan var ställda. Det är ju helt oootroligt så mycket kunskap som finns här!

De små frågorna som är kvar är:

Vad vet forumet om den vita rosen Gråsten? Jag vill, jag vill, jag vill ha den sedan jag såg den i en trädgårdsbok.

Jag har även sett en senblommante tulpan som heter Elegant Lady. Någon som känner henne?

Har läst att rosa helenae kan stå skuggigt. Jag vill sätta henne mot en vägg mot nordväst. Solen når henne då först framåt 16-tiden på eftermiddagen. Passar det fröken Helenae?

/Nillan

Mina frågor är varken mer eller mindre dumma än jag själv
wacko.gif
Fenja
Hej och välkommen hit! Det finns inga dumma frågor så gräm dig inte. Jag är INTE särskilt roskunnig men här kan du läsa om rosen Gråsten. Jag tror att det går bra att placera rosa helenae som du tänkt... men Kerstin zon 5-6 kommer säkert snart och reder ut allt.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
tar väl Fenja på orden då smile.gif

Rosen Gråsten -En jättesöt polyanta , vit med utsökta blomknoppar -passar även som krukros, så har jag den -Poulsen rosor- utmärkt i z3-ev 4 -

'Finns säkert på

Rosenposten

Tulpanen elegant lady -en pärla -sk Liljeblommande -vit med lila kant:) se vidare

Eurobulb postorder -lök o knöl

Rosa helenae tål det mesta , har du en mild zon och ljus - även om den ej får direktsol så kan det gå , skuggtåliga rosor brukar annars räknas som de som klarar endast 3-4 timmars sol/dag
vanliga vill ha minst 6 helst 8 tim -så det är inte så säkert att helena blir en praktfull jättemadam i ditt läge smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon