Zanna
Jag har införskaffat två nya växter till mitt kontor, det blev Peperomia (Rotundifolia?) de ser ut som stora gröna kuddar. De är jätte fina - men vilken stark dof! Jag måste låsa kontorsdörren när jag inte är på jobbet och när jag kommer på morgonen så slår lukten emot mig. Men, de är väldigt fina och fyller ut mina fönster fint.
lolo
Zanna, nu blev jag RIKTIGT nyfiken! Har du nån bild på din peperomia? Har aldrig hört talas om peperomia som doftar så starkt så jag måste bara få se den...! rolleyes.gif tongue.gif
Orchid
CITAT (lolo @ 03-11-2004, 16:29)
Zanna, nu blev jag RIKTIGT nyfiken! Har du nån bild på din peperomia? Har aldrig hört talas om peperomia som doftar så starkt så jag måste bara få se den...! rolleyes.gif tongue.gif

samma här
Zanna
Om jag får tag på en digitalkamera så kan jag lägga in en bild men det kan ta ett tag. Jag kan meddela er när jag gjort det.

Har ni några skötseltips annat än att de inte får torka ut? Den har en massa fröstängslar (?) (ca 10 cm med klibbiga frön) som trillar av men det kanske är normalt.
lolo
Det är svårt att säga nåt om skötseln då vi inte vet vad det är för växt. Jag ska göra mitt bästa då du har lagt in ett foto! tongue.gif /Ann-Louise
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon