Wivi
Undrar om någon har ett gott råd om hur jag bäst övervintrar mina vildpelargoner. Har en P. schotti, cucullatum, betulinum m fl. Är lite extra rädd om dessa eftersom det inte var helt lätt att få tag i dem.
Blir jätteglad om någon kunde tipsa eller rent av vet var man kan söka information om dessa. Mvh Wivi
Fenja
Hej och välkommen hit!
Du kan kolla på Pelargonsällskapet. Jag har massor av pelargoner, du kan se en del i mitt album som jag övervintrar inomhus på fönsterbrädorna. SÅ kallt som möjligt och lite, lite vatten.
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Många vildar har sin blomningstid under vintern. Jag har mina inne under extraljus. Min p.cucullatum har just blommat för första gången.
Anki
Fenja
Ja, visst är de underbara! wub.gif Här blommar P. sidoides, P. minimum, P. mutans och P. elongatum just nu.
Mvh
Fenja
Ingrid på Västkusten
Det går utmärkt att övervintra dem som vanliga krukväxter d v s ljust och svalt......om det går..... ljust i alla fall.

Sorterna är inte svåra att övervintra ( lyckligtvis)

Hälsar Ingrid
Wivi
Tack för alla svar! Har faktiskt tagit in dem så att jag kan hålla lite bättre koll. Tyvärr har jag inte stora möjligheter att ha pellisarna särskilt svalt, så jag får försöka satsa på extraljus istället. Vill väldigt gärna ha dem kvar till nästa år. Min cucullatum blommade så himla fint i somras, rena drömmen! För att inte tala om schotti! helt otrolig!!

Wivi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon