Jag vet att jag är väldigt "extrem" i mina åsikter när det gäller djurrätt.
Men jag är väldigt känslig och empatisk...har sett så mycket hemskt i djurindustrin...Och jag tycker hela grejjen med att äta andra varelser är äcklig och hemsk...+att jag upplever att jag mår bättre utan animalier (t.ex fick jag starkare och friskare hår och naglar när jag bytte kost, samt att jag känner mig smidigare sen jag slutade med mjölken å de)
Så nu vet ni främsta orsakerna till varför jag lever som jag gör....Och det är pga av min starka empati för djuren som jag reagerar som jag gör...jag vill kämpa för dem....
Vissa kämpar genom aktioner, demonstrationer, fritagningar mm...(det som brukar kallas "Militanta veganer") men jag tror det mest retar och upprör folk...därimot om man diskuterar kan man få folk att tänka efter...så OM man kan få nån att tänka till så tror jag det är just genom diskutioner..och genom att visa fakta...man brukar ju säga att "det man inte vet lider man inte av" och jag tror det är därför så många är köttätare...de vet inte om djurens situation...Det är därför jag vill diskutera...för att förhoppningsvis få folk att förstå...
Jag brukar alltid vara noga med att tänka igenom det jag säger innan jag säger/skriver det, och jag försöker alltid hålla vänlig ton. Men ibland när man hamnar i långa diskutioner å man känner att många är imot en och inte ens försöker förstå (observera "många", inte alla) och när man får massa taskiga kommentar och jättekonstiga ogenomtänkta argument så kan man ju tappa tålamodet till slut...jag är ju inte mer än människa...så om jag sagt något som sårat nån så var det inte min mening.
Jag sårar/skadar aldrig medvetet även om det är någon jag inte tycker om, det leder ingenstans (eller det blir ju inte bättre av det ialf).
Jag är inte ute efter att starta en ny debatt med det här inlägget, och hoppas inte det blir nån just ikväll..*trött*...vill bara försöka förklara mig...
Undrar om jag fortfarande är välkommen här...?