Full version: Pallett blad
Lady Hamilton
Tänkte bara fråga om det finns olika namn på dem eller beskriver man de endast efter blad o färg?
Det verkar ju finnas hur många olika sorter som hellst. Blev nyfiken efter mitt senaste tillskott, de är tagna från samma planta men haft olika ljusförhållanden.

Tackar på förhand Hammis
Fenja
Visst finns det olika namnsorter, dessa hittade jag till exempel hos Impecta:

Solenostemon s. ‘Carefree’ Palettblad
Solenostemon s. ‘M. Rainbow’ Palettblad
Solenostemon s. ‘Wizzard’ Palettblad

Här är en länk till:
Google.
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
rolleyes.gif Tack snälla Fenja!
Sulawesii
Hjälp Hamilton! Få mig inte att bli sugen på ännu fler växter....... Jag får ju snart inte plats här hemma! tongue.gif
Vääldigt söta Palettblad!
astrid.m.s
Javisst är de läckra! Jag har ganska många sorter som jag vet namnet på i länken krukväxter. Namnlösa sorter i länken Palettblad som jag skulle bli glad över att få namnförslag på.
Sista länken är en utländsk sida med massor (23 sidor x 12 bilder!) med fina bilder på olika sorter.

krukväxter
Palettblad
PALETTBLAD

Wexthuset har de flera bilder med sorter, men inte just nu då de inte säljer men till våren(i februari tror jag)kommer de tillbaka. Men de har almanacka så några sorter för höstens månader finns där. (Palettbladskalendern)
Nu ska jag in och kika på Fenjas länkar
Lady Hamilton
[QUOTE=Sulawesii,04-11-2004, 11:38]Hjälp Hamilton! Få mig inte att bli sugen på ännu fler växter....... [QUOTE]

Jojomensan! Hör av dig frammåt våren så ska vi nog komma överens!

Mvh Hammis laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
Coleusfinder

en länk med "några" fina palettblad.........
Anki
Fenja
Fy, vilken "otäck" länk Anki!! Här blir man ju sittandes... biggrin.gif
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Vilka bider...... VILL HA!
Blir nog sittande tills imorgonbitti!

1000-tack för länkarna, ni är bäst!

Hälsningar Hammis
kiki
Oj . Inte min favoritblomma från början, men jag sådde "Black Dragon" i våras och de är jättefina. "Appaloosa" var cool på länkarna ni visade, någon chans att få tag på sådan i Sverige sticklings- eller frömässigt?
Sulawesii
CITAT (Hamilton @ 04-11-2004, 21:18)
CITAT (Sulawesii @ 04-11-2004, 11:38)
Hjälp Hamilton! Få mig inte att bli sugen på ännu fler växter.......
CITAT

Jojomensan! Hör av dig frammåt våren så ska vi nog komma överens!

Mvh Hammis laugh.gif laugh.gif

Då ska vi nog se till att du får igen!! biggrin.gif laugh.gif
Sylvia
CITAT (astrid.m.s @ 04-11-2004, 17:14)
Javisst är de läckra! Jag har ganska många sorter som jag vet namnet på i länken krukväxter. Namnlösa sorter i länken Palettblad som jag skulle bli glad över att få namnförslag på.

Kul att någon annan också har en massa palettblad! Det har jag med tongue.gif wub.gif
Jag orkar dock inte börja namnge dina sorter då det är snart midnatt (varit utbjuden idag!) och jag är trött. Hittade dock ett par småfel på dom du hade namn på, men jag återkommer! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon