Hjälp! Har just läst att dr Westerlunds blomma inte ska ha vintervila. Gäller det andra doftpelargoner också? Tänker på min underbara väldoftande älskling som just nu står i en vinterbommad sommarstuga och gråter.
Ska jag hämta hem den?
Har kommit ihåg vad den heter. Här är en länk till pelargonsällskapets bild på den.
Old spiceDet är alltså den jag är orolig för.
Åsa, mälardalen zon 2
03-11-2004, 19:55
Mina Old Spice som jag köpt för några kronor styck slänger jag in i mörkret och kylan hos fuchsiorna i förrådet och de får knappt något vatten under hela vintern och de brukar inte ha några problem med att överleva vintern så så kinkig tror inte jag att den sorten är.
Jag övervintrar alla mina pelargoner inomhus i fönstren och drar ner ordentligt på vattningen under vintern. (Kolla mitt album!) Jag vet att de går att övervintra så... En del stora står i tvättstugan där det är svalt och får vatten med mycket långa mellanrum. Jag har pellisar av från alla olika grupper. Vet inte om du blir något klokare på det här...
Mvh
Fenja
Blir klokare av båda svaren. Kruxet med att ha dem kvar hemma är att jag inte har plats! Tar in dem från landet på våren och ställer ut dem direkt. Tar bara in dem vid stark nattkyla. Sen får de stå ute ända till senhösten.
Min Old spice köpte jag för 19 kronor på Plantagen, så det är inte att den är dyrbar eller så. Jag är bara så förtjust i den. Tycker den doftar underbart.
Men nu låter jag den lugnt stå kvar på landet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.