|
netaave
04-11-2004, 00:31
I kväll hade svärdottern plastparty, tupperware ni vet! Det är många år sedan jag var på ett sånt, och vilka grejer de fått, ja de är fortfarande lika dyra men numera ser grejerna ut som värsta kristallen. Hade en julcollektion i transparant rött, jag köpte en liten klockskål som kan bli två, eller en på fot, samt lite nya julritmallar. Har faktiskt bokat in en demo hos mig i dec. Det trodde jag inte om mig själv!
Bettson
04-11-2004, 07:57
Så det kan gå när inte haspeln är på
La Strega
04-11-2004, 08:29
Jag vill oxå ha plastparty!!
CITAT (La Strega @ 04-11-2004, 08:29) Jag vill oxå ha plastparty!!  Då kan du ju ringa den lokala representanten så kommer de som ett skott! Tupperware
Yin o Yang
04-11-2004, 08:36
Jisses, jag trodde inte att det fanns längre  . Jättelänge sedan jag hörde talas om att någon ordnar party. Minns att min mamma hade mycket sådana, när jag var liten. Har fortfarande kvar en del burkar som säkert har 40 år på nacken
La Strega
04-11-2004, 08:37
Tack för länken! det tänker jag absolut göra!!
netaave
04-11-2004, 13:45
Jo jag har faktiskt också grejer därifrån, köpta för säkert både 10,20 och 30 år sen som jag använder i stort sett varje dag. Men har också mycket som ligger i skåpet och samlar damm. Hur som helst var det kul igår!
La Strega
04-11-2004, 14:25
Min mamma hade ett jättbra "bakbord" därifrån, typ som en plastmatta som man rullade ut...men den var med om ett missöde...  så både hon å ja vill ha varsin sån! har de såna fortfarande?? =) å mamma har en tillbringare som är jättebra, den är säkert 15 år gammal å är fortfarande jättefin! (trots diskmaskin! =)
solkatten
04-11-2004, 15:47
Bakbordet finns fortfarande med mycket praktisk kavel som man kan fylla med vatten!
netaave
04-11-2004, 18:06
Finns också en helt ny serie med bakduk och formar i silikon.
Eleanor
04-11-2004, 22:36
Jag har också varit på en del plastpartyn.... Tyvärr tycker jag att grejerna alltid varit så fula..... Har sett några skålar som ser ut som glas men jag vill ha plast som det syns att det är plast fastän vacker plast, för det finns ju! Kanske inte kan få till hållbarheten i den ??? Annars får Tupperware vara för mig! //Madeleine
netaave
04-11-2004, 23:06
Ja då kan du inte ha sett mycket för det mesta dom har är ju just plastskålar och bunkar som är just i plast och ser ut som det också. De som är transparanta och ser ut som glas är i minoritet. Hållbara får man väl också säga att de är eftersom man kan ha dom så länge, men priset är ju högt.
Fialotta
04-11-2004, 23:10
Jag kom ihåg att bunkarna skulle ha ett klick... har dom de fortfarande...länge sedan jag va på sånt party... här brukar vi ha klädpartyn.....skojsigt värre
Eleanor
04-11-2004, 23:18
Jag har en väninna som har olika årsmodeller tupperware & de ser alla ut att vara i plast, ful plast, det var den vackra plasten jag efterlyste. Den har aldrig funnits hos tupperware. Jag gillar inte glas look-alike plasten.
Alla plastburkar är ju fula men jag gillar burkarna från Tupperware. Trots att jag haft dem i många år så är de KVAR, alla andra som jag köpt de är BORTA - undrar just vart de tog vägen. Både jag och min man använder burkarna till att ta med lunch till jobbet.
CITAT (lotta_ @ 05-11-2004, 00:25) Trots att jag haft dem i många år så är de KVAR, alla andra som jag köpt de är BORTA - undrar just vart de tog vägen. Har för mig att det är livstidsgaranti på Tupperware-grejjor. Det är väl nån specialplast som håller "för alltid" . Andra, billiga plastburkar håller inte lika bra. Dem slänger man med gott samvete när man blir trött på dem. Men man slänger kanske inte Tupperwareburkarna så gärna - de kostade ju skjortan!
Ingrid på Västkusten
05-11-2004, 08:03
Jag har också blivit Tupperware frälst fast jag köper min Tupperware på Ebay det är halva priset emot Sverige. Tänk på det när Ni går på plastpartajerna......
Hälsar Ingrid
netaave
05-11-2004, 13:24
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 05-11-2004, 08:03) Jag har också blivit Tupperware frälst fast jag köper min Tupperware på Ebay det är halva priset emot Sverige. Tänk på det när Ni går på plastpartajerna......
Hälsar Ingrid Hur funkar det?
elleave
05-11-2004, 16:21
Här är en bild på några skålar om jag tycker är riktigt snygga.
netaave
08-11-2004, 16:57
Undrar om det är partytider nu? Idag ringde en kompis som ska ha Aloevera-party i kväll. Har ingen som helst aning om vad det är, hon pratade om smink, diskmedel och krämer???? Tja åker väl dit och kollar in vad det är!
Gunvor Nilsson
08-11-2004, 20:23
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 05-11-2004, 08:03) jag köper min Tupperware på Ebay det är halva priset emot Sverige. Tänk på det när Ni går på plastpartajerna...... Men Ingrid, skickas prylarna från USA och blir inte fraktkostnaderna höga? Tullkostnader? /Gunvor (Tupperware-frälst!)
Caprice
08-11-2004, 23:57
Om det är någon Odla-medlem som ska ha plastparty kommer jag gärna! I Sthlms / Nackatrakten gärna... Caprice
Ingrid på Västkusten
09-11-2004, 08:19
CITAT (Gunvor Nilsson @ 08-11-2004, 20:23) CITAT (Ingrid på Västkusten @ 05-11-2004, 08:03) jag köper min Tupperware på Ebay det är halva priset emot Sverige. Tänk på det när Ni går på plastpartajerna...... Men Ingrid, skickas prylarna från USA och blir inte fraktkostnaderna höga? Tullkostnader? /Gunvor (Tupperware-frälst!) Frakten är vad den är jag tar oftast ekonomi och det lönar sig fortfarande. T ex en tillbringare i plast som kostar runt 220 kr i Sverige kostar runt USD 4 nytt på ebay. Frakten för den och några pryttlar till kanske ligger runt 150 kr beror på vad man köper.....tull javisst - man får inte köpa för mer än drygt 200 Skr översatt till USD - vilket är drygt 22 plus lite till. man får en hel del tupperprylar för USD 22 ;-) om man vill så kan man köpa begagnat med ;-)) Har jag också gjort med gott resultat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|