Full version: guccusko
kermita
Hej !
Nu kommer det en ny knopp på min veunsko som jag fick i februari. Tur eller är det väldigt lätt att få dem att blomma om ?
lolo
Hej! Grattis till blomningen. Jag vet inte om det är speciellt svårt att få den till det, men jag har aldrig själv hört om nån som fått det. Hur har du skött din venussko? Jag har också en sån, som bara producerar blad än så länge och min är sen slutet av år 2003. mvh Ann-Louise
GoSatta
ganska många paphiopedilum räknas väl som ganska lättskötta, sen att dom inte blommar lika ofta som tex. många phalenopsisar är ju en annan sak.

Så vitt jag vet (och dom jag har) blommar ca en gång per år.
kristerh
Det finns en sort som heter "pinoccio" som blommar väldigt länge, flera månder, jag har en som blommade ett år,
Mina pappisar verkar blomma ca en gång om året, det verkar som nu på hösten är en bra tid för knoppar wink.gif iallafall kommer flera av mina med knoppar nu.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon