Kexet
Satt här och läste lite insändare och fick mig ett jättegarv när jag läste om "stackars HEHOC". Tyckte att det äntligen var någon som kunde liva upp den här tråkiga chatten. Blev förvånad då jag märker att ingen mer än jag förstår skämtet med det hela! Vakna upp gott folk! Vad är det med oss svenskar egentligen. HEHOC ville ju helt klart liva upp oss lite och reaktionerna är helt bisarra! Skärpning! Fattar ni inte skillnaden mellan problem och skoj. Bra gjort HEHOC, fortsätt så, du har helt klart fått en beundrare nu och det är tack vare dig som jag tänker fortsätta att läsa på den här chatten. KRAM!!!
kristerh
CITAT (Kexet @ 04-11-2004, 11:00)
Satt här och läste lite insändare och fick mig ett jättegarv när jag läste om "stackars HEHOC". Tyckte att det äntligen var någon som kunde liva upp den här tråkiga chatten.

Tycker inte att "chatten" är speciellt tråkig unsure.gif
det finns en hel del inlägg som muntrar upp mig iallafall rolleyes.gif
fram för mer ironi smile.gif wub.gif
krister
La Strega
Jag missförstod oxå Hehoc men jag försökte bara hjälpa...tycker folk verkligen har överreagerat...ja menar...människan har ju inte gjort nån skada liksom...

*kramar till dejj hehoc*
Sulawesii
Ja, lite mer humor behövs här! En salig blandning är väl bäst?!
Tesa
..förstår ni inte ett påhopp när ni läser ett??

Jo jag hade kanske sett det roliga i det hela om det inte SÅ UPPENBART anspelat på andra inlägg som var aktuella just då......jag kunde inte bli annat än heligt förbannad...och de som inte blev de har förmodligen inte läst det som det anspelades på eller så har dom ingen empati i kroppen...
La Strega
isåna fall har jag missat nåt...vad var det hehoc anspelade på då?
gammelnalle
Välkommen tillbaka KEXET !!!

Tyvärr tror jag att du har fel om du tror att alla förstår när man skämtar.
Ta tråden
CITAT
Ett mansproblem, Man måste ju prioritera...
t.ex. som fanns här nyss .här kan du läsa den: där skriver en av insändarna om att han just titta på varifrån den kommer och skriver:
CITAT
Skojigt är också att alla inte verkar fatta att det är ett skämt

själv tycker jag inte alls om den sortens humor, även om jag själv har gjort en del övertramp även på odla.nu (Jag har fått be folk om ursäkt för att jag har sårat dem med mina plumpa försök till skämt.
Tack och lov tror jag att dessa personer nu är mina "vänner" och jag hoppas verkligen inte att det finns någon som känner sig trampad på tårna av mig.)

Jag har själv fått stöd och uppmuntran från mina "vänner" här på odla.nu och VET att jag kan vända mig till dem när det känns svårt.

Och när det känns för djäkligt runt omkring en, är man inte helt observant på alla detaljer, då är det lätt att missa vad man i "normaltillstånd" ser.

Delad glädje, dubbel glädje;
delad sorg, halv sorg.

C.A. Tiedge
Tesa
CITAT (La Strega @ 04-11-2004, 19:02)

Det här....
...inte minst...
Jag tyckte iallafall att det var ett övertramp...
Kexet
Övertramp på vad??? Du får förklara dig. Jag kände mig inte övertrampad när jag läste HEHOC:s insändare, jag tyckte bara det var roligt, för visst kan väl ändå livet kännas så ibland? Även om det kanske inte riktigt är så illa. Hälsningar till Er alla!!!
La Strega
okey...nu förstår jag wacko.gif mad.gif
Micke
Tack Tesa! Äntligen begriper till och med en intorkad finnboll som jag vad sjutton folk hetsat upp sig på i hehocs tråd - för i den framgick det ju inte vilka andra trådar som var inblandade. Kan väl förstå att Bettson blir djupt sårad, men det innebär inte automatiskt att hehoc var ute för att häckla henne. Hehocs motiv må förbli dolda så länge hon inte själv förklarar dem och eventuell koppling till tidigare trådar. För egen del vill jag i detta sammanhang be om ursäkt för mina hårda ord i hehocs tråd, men jag hoppas att ni också förstår att jag bara försökte försvara en människa som andra hackade på utan någon som helst orsak så vitt jag kunde se. Ser fram emot en förklaring från hehocs sida.

Micke

PS. Och hej du Bettson, häng inte läpp för att dina "vänner" visat sig vara skit, det är i nödens stund de verkliga vännerna utkristalliserar sig och de få är f-n så mycket viktigare än den "barlast" du nu blivit av med!

PPS. Come back nro 2...
Tesa
CITAT (Kexet @ 04-11-2004, 21:36)
Övertramp på vad??? Du får förklara dig. Jag kände mig inte övertrampad när jag läste HEHOC:s insändare, jag tyckte bara det var roligt, för visst kan väl ändå livet kännas så ibland? Även om det kanske inte riktigt är så illa. Hälsningar till Er alla!!!

Läs länken i mitt förra inlägg...det var INTE gentemot dig övertrampet skedde...
Fenja
JAG blir mest fundersam över alla som "säger upp bekantskapen" med forumet och alla här... som ändå är här hela tiden....?!!! unsure.gif
Mvh
Fenja
Kexet
Svar till Tesa!
Jag förstår att det inte var riktat mot mig, men jag fattar inte vad som är så upprörande?

mvh Kexet
Micke
CITAT (Fenja @ 04-11-2004, 22:47)
JAG blir mest fundersam över alla som "säger upp bekantskapen" med forumet och alla här... som ändå är här hela tiden....?!!! unsure.gif
Mvh
Fenja

Fundera på du bara, förr eller senare kommer du på det... tongue.gif

Micke
kerstin z5-6
välkommen igen Micke smile.gif
Micke
Nä, sorry Fenja det var kanske lite elakt. Jag antog nämligen att din lilla pik var ämnad åt åtminstone mig, men mitt enorma ego till trots så har jag med åren lärt mig att jag kan ha fel ochatt jag därför ska kontrollera saker och ting efteråt om det är någonting som jag trots allt har missat. Och det hade jag. Och jag bad ödmjukt om ursäkt för mina hårda ord, men lika f-n ska någon hitta något att pika en för? Det här är en av de saker jag hade i tanke när jag jämförde diskussionsklimatet mellan motsvarande forum på svenskt och finskt håll, på finskt håll blir man genast förlåten - på svenskt håll tydligen inte.

Micke
Micke
Tack, Kerstin!

wub.gif

Micke
Tesa
CITAT (Kexet @ 04-11-2004, 22:04)
Svar till Tesa!
Jag förstår att det inte var riktat mot mig, men jag fattar inte vad som är så upprörande?

mvh Kexet

Välkommen hit förresten Kexet....

eftersom du är ny så har du kanske inte koll på vad som avhandlats tidigare...innan hehocs inlägg...
Jag och andra uppfattade hehocs inlägg som en anspelning på bl.a detta inlägget...
LÄNK

....sen är det upp till dig vad du tycker men jag hoppas att du kan respektera att jag tyckte att detta vara att gå över gränsen...dvs "övertramp" ....eftersom du tycks hängt upp dig på det ordvalet....(i tråden "kexet" också.....)
..och jag antar att du inte känner hehoc heller så att ta ställning FÖR/MOT honom (eller henne) kanske är lite tidigt....

Hoppas att du kommer trivas här på odla.nu...ett för det mesta väldigt trevligt ställe.... wub.gif
kerstin z5-6
Jag tycker det är trevligt och strongt att kunna ändra sin åsikt om man har varit ute o halkat smile.gif -det ger mer givande diskussioner . huh.gif eller hur ?
Fenja
Micke, jag tycker det är helt okey att "vräka ur sig", tänka efter och sedan ändra sig. Det gör jag nu och då - hellre tio snabba beslut som man får korrigera än ingenting alls! Välkommen tillbaka och hoppas att du stannar nu! Jag tog inte åt mig alls av det du skrev, utan tänkte mera att du kanske har en poäng i det.
Jag tänkte mest på Hehocs avsked och på någon webdesigner som var här för ett tag sedan och fördömde forumet ganska hårt och "hotade" med att aldrig komma tillbaka och sedan var här flera gånger per dag... Det känns lite oärligt, som om man bara är ute och fiskar efter reaktioner eller hur jag ska säga... Jag gillar folk som står för det du säger, inklusive dem som ändrar sig och berättar varför! Okey?
Mvh
Fenja
Micke
Japp, känns trevligare att göra comeback nu. Tack för förståelsen Fenja!

Micke
Virgo
CITAT
Det här är en av de saker jag hade i tanke när jag jämförde diskussionsklimatet mellan motsvarande forum på svenskt och finskt håll, på finskt håll blir man genast förlåten - på svenskt håll tydligen inte.

hmm.... eftersom 99,9999999999999% inte kan finska, så är det ju svårt att bevisa att så inte är fallet.
Kiitos paljos hyväää pojkaa! tongue.gif
Micke
CITAT (Virgo @ 05-11-2004, 02:05)
hmm.... eftersom 99,9999999999999% inte kan finska, så är det ju svårt att bevisa att så inte är fallet.

Nä, det förstås, och när det sedan handlar om hur man upplever saker och ting så går det inte att bevisa överhuvudtaget. Det jag upplever som en sanning behöver ju inte nödvändigtvis upplevas som en sanning av en annan. Men du kunde ju ha uttryckt dig mer rakt på sak Virgo och skrivit: du tror att jag ljuger...

Detta är också en kulturell skillnad mellan svenskar och finländare som jag upplever, i Finland utgår man från att folk talar sanning tills motsatsen bevisas - här tycks det vara tvärtom... biggrin.gif

Micke
Sulawesii
CITAT (Tesa @ 04-11-2004, 20:58)
CITAT (La Strega @ 04-11-2004, 19:02)

Det här....
...inte minst...
Jag tyckte iallafall att det var ett övertramp...

Jaha. Det fattde inte jag heller. Det är inte roligt när människor gör sig roliga på andras bekostnad. OM det nu var så.
Virgo
CITAT
Men du kunde ju ha uttryckt dig mer rakt på sak Virgo och skrivit: du tror att jag ljuger...

Nää.. Jag tror inte att du ljuger. Jag tror bara att det inte är så helt sant att finnar är genomärligare än svenskar.
Jag har haft mycket med finnar att göra både privat och genom jobbet, så därför tror jag på det jag säger är sant
zaaritha
Varför skulle finnar va´ärligare än svenskar????????????
Min mor o mina mostrar o kusiner var från Vasa.
Men--de är ju helt "vanliga" personer--m samma sätt som vi........
birgitek
Jag tycker fortfarande att HEHOC:s inlägg var riktigt roligt. Träffade mitt i prick hos mej, har mämligen såna dagar ibland när precis allt är fel. Bilen startar inte, kaffet är slut, katten klöser och hunden morrar m.m.
Då är lite humor och självironi bra att ta till för att inse att jorden inte går under för att allt inte går min väg.
Sambandet med Bettsons inlägg tycker jag är väldigt, väldigt vagt.
Om man skall undvika att någon känner sig träffad får man nog sluta upp med att tycka, tänka och uttala sig överhuvudtaget, för alla tolkar vi saker och ting olika.
HEHOC:s, eller för den delen mina tankar och synpunkter har väl lika stort berättigande som någon annans? Eller?
undrar Birgit Ek
Bettson
Ok jag har förstått budskapet.
Skall hålla käften.
birgitek
Vilket budskap, Bettson?
Birgit Ek
Bettson
Naturligtvis att budskapet att jag tog åt mig var löjligt. Enligt hehocs sätt at saken så var hela mitt sätt löjligt. OK då är det väl så då.

Själv vill jag har bort den här tråden. Jag ber alla at sluta skriv i den. Tycker att det är genant. Dels efterom jag själv känner mig förlöjligad av hehoc och dels av att det utbryter gräl. Känns som om det var mitt fel.

Men vad jag förstår. Ironi över andra är helt ok.
Jag tycker att om man skall ägna sig åt ironi så bör det vara självironi för då riskerar man inte att skada någon annan än sig själv.

Nu är jag så ledsen på hela den här skiten (ursäkta uttrycket) så det kan inte beskrivas i ord.

Nu tänker jag ägna min tid åt annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon