Full version: samplantering
Jagular
Jag har en stor ficus robusta i en självvattnande kruka (ca 50 * 50 cm)
och jag skulle vilja ha tips på annat som skulle kunna gå att samplantera i krukan..
Jag skulle vilja ha någon växt som fungerar som marktäckare och gärna nåt som blommar men inte blir så hög,
Jag har funderat på Hemtrevnad men den kräver väl ganska mycket vatten

Tacksam för svar

/Rebecca
flower
kanske sköldpaddstuva skulle kunna gå, eller japansk kärleksört..
wolkenkrabber
ficus pumilla skulle kunna vara fint att sa i samplanti med den, annars kanske någpn papegojblad eller hemtrevnad skulle kanske gå beroe på hur mkt torka hemtrenavden tål försåss... växterna kräver ju at dom klara av samma skötsel... men ficus pumilla borde hetl klard gå et fins med gröna i varigerade blad smile.gif mycket fin i tätt sittande blad tycket jag
Jagular
Pumilan lät bra, men kanske hemtrevnad skulle funka om man sprayade ofta eller vad tror ni?
Jagular
Efter att ha letat ficus pumila utan framgång så tänkte jag höra om det finns någon med andra förslag på marktäckare
aalo
Skulle kanske gå med en murgröna?

kanske inte marktäckare men jag personligen
tycker det är snyggt med murgröna som klättrar
på trädstam. Har i förr sig inte sett det inomhus men
idén borde fungera.

Murgröna finns i affärerna nu,
i alla fall i skåne
nallebjornis
CITAT (Jagular @ 04-11-2004, 13:53)
Jag har en stor ficus robusta i en självvattnande kruka (ca 50 * 50 cm)
och jag skulle vilja ha tips på annat som skulle kunna gå att samplantera i krukan..
Jag skulle vilja ha någon växt som fungerar som marktäckare och gärna nåt som blommar men inte blir så hög,
Jag har funderat på Hemtrevnad men den kräver väl ganska mycket vatten

Tacksam för svar

/Rebecca

Du skulle ju kunna prova med en panterranka...
har åxå ett fint blad verk...
du har åxå peperomian som inte heller är svår att få att överleva..
du har åxå silverrankan som är fin och hänger lite.. men det är lite svårt att ha blommande växter i den tror ja eftersom ficusen intre behöver så mycket vatten...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon