Visserligen var jag ute efter reaktioner men förstod inte att det skulle bli de mest otroliga tolkningar av mitt inlägg "tyck synd om mig".
Ett - i mitt tycke- oförargligt skämt- inget häcklande, inte avsett att kränka någon, inget uträknat djävligt MOT NÅGON ENDA person.
Mitt "avsked" innebär bara att jag inser att jag inte är "kulturkompetent" på den här sidan och (efter det här inlägget) inte tänker komma med fler. Det innebär dock inte att jag inte läser vad som skrivs - jag är ju människa och därför nyfiken. Jag beställer fröer och annat som bjuds på Odla nu.
Jag tycker att era reaktioner har varit otäcka och det känns alldeles hemskt att min önskan på reaktioner har satt i gång en sådan häxjakt.
Men den huvudsakliga skulden är min, men som inte berodde på att jag är en djävlig människa utan i mitt och i många andras tycke en humoristisk person. Men jag inser ju att jag inte platsar på er spalt. Kommer dock även i fortsättning läsa vad ni skriver. Mina hälsningar med "kramar" var alldeles äkta- innan jag fattade hur illa det var!
Voine är en svetisistisk variant av finskans 'voi, voi' (ack,ack) lanserad av någon svensk humorgrupp (After Shave?) hehoc