*hehoc*
Visserligen var jag ute efter reaktioner men förstod inte att det skulle bli de mest otroliga tolkningar av mitt inlägg "tyck synd om mig".
Ett - i mitt tycke- oförargligt skämt- inget häcklande, inte avsett att kränka någon, inget uträknat djävligt MOT NÅGON ENDA person.
Mitt "avsked" innebär bara att jag inser att jag inte är "kulturkompetent" på den här sidan och (efter det här inlägget) inte tänker komma med fler. Det innebär dock inte att jag inte läser vad som skrivs - jag är ju människa och därför nyfiken. Jag beställer fröer och annat som bjuds på Odla nu.
Jag tycker att era reaktioner har varit otäcka och det känns alldeles hemskt att min önskan på reaktioner har satt i gång en sådan häxjakt.
Men den huvudsakliga skulden är min, men som inte berodde på att jag är en djävlig människa utan i mitt och i många andras tycke en humoristisk person. Men jag inser ju att jag inte platsar på er spalt. Kommer dock även i fortsättning läsa vad ni skriver. Mina hälsningar med "kramar" var alldeles äkta- innan jag fattade hur illa det var!
Voine är en svetisistisk variant av finskans 'voi, voi' (ack,ack) lanserad av någon svensk humorgrupp (After Shave?) hehoc
Kexet
Jag tycker att du har blivit så förbannat missförstådd, tråkigt att du skall lämna detta forum. Man kan undra varför svar uteblivit, känner sig folket här dumma tro? Hoppas du ändå mår bra, tyckte ditt inlägg var bra och lycka till med trädgård. Kram!!
zaaritha
Sorry--detta är nå´t jag missat!
Vad är det frågan om???
Gossen Ruda
Satir och ironi och andra uttrycksformer där man skriver något men menar något annat bör användas mycket sparsamt på nätet. Det är stor risk att det missuppfattas när man inte har med sig tonfall och mimik. Att lägga på en massa smileys kan ibland hjälpa och ibland stjälpa. Man kan skriva efteråt *ironi* eller *satir* eller något liknande men risken för missförstånd finns ändå.
Mr Nobody
CITAT (hehoc @ 05-11-2004, 09:38)
Visserligen var jag ute efter reaktioner men förstod inte att det skulle bli de mest otroliga tolkningar av mitt inlägg "tyck synd om mig".
Ett - i mitt tycke- oförargligt skämt- inget häcklande, inte avsett att kränka någon, inget uträknat djävligt MOT NÅGON ENDA person.
Mitt "avsked" innebär bara att jag inser att jag inte är "kulturkompetent" på den här sidan och (efter det här inlägget) inte tänker komma med fler. Det innebär dock inte att jag inte läser vad som skrivs - jag är ju människa och därför nyfiken. Jag beställer fröer och annat som bjuds på Odla nu.
Jag tycker att era reaktioner har varit otäcka och det känns alldeles hemskt att min önskan på reaktioner har satt i gång en sådan häxjakt.
Men den huvudsakliga skulden är min, men som inte berodde på att jag är en djävlig människa utan i mitt och i många andras tycke en humoristisk person. Men jag inser ju att jag inte platsar på er spalt. Kommer dock även i fortsättning läsa vad ni skriver. Mina hälsningar med "kramar" var alldeles äkta- innan jag fattade hur illa det var!
Voine är en svetisistisk variant av finskans 'voi, voi' (ack,ack) lanserad av någon svensk humorgrupp (After Shave?) hehoc

Förstår inte varför alla hoppar på dig till höger och vänster,du skrev ju bara just den där känslan du hade just då,ett litet inlägg om man tycker att trädgården är jobbig på hösten,gör som jag ASFALTERA så slipper man en massa bekymmer med ogräs och annat
Tesa
...jag tycker det är VÄLDIGT konstigt att odlingsintresserade helt nya medlemmar väljer att läsa och kommentera de inlägg som nämns här först och främst...såna långa och invecklade trådar brukar man kanske bara skumma igenom och då vet man inte vad som sagts och vad som ligger bakom...märkligt fenomen detta.... unsure.gif unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon