Full version: Spritomröstning
zaaritha
Jaha--Hoppsan!!
Ingen dricker nå´n sprit här!
Så bra!!
Enbart nykterister.......
Ja--då får jag o min karl verkligen skämmas, eftersom vi tar en "hutt"
ibland!
Jisses-ursäkta!!!
Jag trodde faktiskt att många tog nå´t starkt till helgerna!?
Ber om ursäkt att jag stört er--ni som är "nyktra"....
gammelnalle
Lite svårt att rösta på bara ett alternativ.....

Öl ELLER vin till maten .... och Vitt vin till fisk och räkor
Rött till KÖTT och kyckling

(Ja ja jag vet att det inte är speciellt originellt.... men gott!!!

laugh.gif biggrin.gif tongue.gif )

och inte behöver ni skämmas .....

Schkål !!
pisanggoreng
Jag förstår ingenting...! blink.gif
kristerh
Jag fricker bara en öl till maten på helgen, men visst kan jag ta en drink eller ett... glas vin nån gång wink.gif men det är sällan jag dricker ren sprit, det använder jag till drinken.
krister
Sylvia
Vino blanco här om det bjuds ngt från havet och rött om det är kötträtter.
Och visst kan vi ta "en lille en" till maten... tongue.gif
Christoffer
Dricker ganska sällan, men ska det vara något starkt så ska det vara 55%-iga Chartreuse. Det finns ingen sprit som är godare, om man nu kan kalla likör för sprit.
Viveka
Klart man vill ha ett glas gott vin till maten, i varje fall på helgen... smile.gif
Bettson
Min konsumtion består ungefär av två glas rödvin fredag kväll.

Numera har denhalverats till ett glas, helst rött. Orsaken till halveringen är att jag börjat äta mat enligt GI.

Förut tålde jag två glas och kände mig lite glad och avslappnad men inte berusad. I matsedeln enligt Fedon Lindberg tyckte han att man kunde ta ett glas , men bara ett någon gång i veckan.

Jag förstår varför han sa så för två glas gjorde mig kanonberusad med den dieten.

Så skämtsamt sett, vill man minska alkoholkonsumtionen i Sverige så släpp spriten fri och sälj sockret på systembolaget. SPritkonsumtionen har därmed chans att halveras. wacko.gif
evelina
Inte nog med att jag tycker att ett eller två glas vin till en god middag är gott.........Häller en liter vin i min Burgundiska köttgryta just nu!!! laugh.gif

Så slutsatsen är att jag både äter och dricker vin wacko.gif blink.gif wink.gif laugh.gif

När jag och min man har arbetat en dag i trädgården på sommaren sätter vi oss på vårt favvoställe, tittar på solnedgången och tar ett gott glas rödvin........det är balsam för själen tongue.gif
Orchid
Vadå, var är omröstningen ? blink.gif
Hannele
Julen är räddad, slånbärsliköret håller på att dra.

Vi är ostomaner - och ingen ost utan ett glas gott vin. wub.gif
zaaritha
Ber om ursäkt, blev nå´n miss!!
Fenja
Tråden heter Omröstning:Sprit och ligger på sidan 2 här i småprat. Den verkar vara låst?!! Zaaritha gjorde den igår kväll och ilsknade väl till när vi som var här inte röstede... unsure.gif
Mvh
Fenja
Viveka
CITAT
Häller en liter vin i min Burgundiska köttgryta just nu!!!

Hmmm... men när man häller det i maten försvinner väl alkoholen i tillagningen?

Apropå alkohol, har ni smakat Hirkum Pirkum? (snaps gjord på blommor av Fyrkantig Johannesört, Hypericum vulgare). Får en vacker blodröd färg och är vansinnigt gott, mer som likör än snaps.
wolkenkrabber
lite dooleys o en kaffe skulle inte sita helt fel nu på kvällningen
renate
CITAT (Hannele @ 06-11-2004, 17:17)
Julen är räddad, slånbärsliköret håller på att dra.

Vi är ostomaner - och ingen ost utan ett glas gott vin. wub.gif

Men Hannele,det vattnar ja i munnen på en. tongue.gif rolleyes.gif Mmmm
Sulawesii
Ingen sprit, men är lite rund under fötterna pga två glas vin. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon