Virgo
Halloj,

Det var en hel del som beställde detta program förra vintern tror jag det var.

Hur har ni använt det? Fungerar det som ni vill att ett designprogram ska göra?

Bara nyfiken.
Betty
Jag har ritat upp min trädgård, kul att kolla hur den växer till sig eftersom. Det finns nämligen en funktion där man kan se hur det har växt till sig år för år, typ 100 år framåt...! Jag har SPCS Trädgårdsguide 2 sen tidigare, den har inte 3D-funktion, Rosenholm har 3D. En del växter stämmer illa med verkligheten vad gäller utseende och storlek så då får man lov att kompromissa lite och välja någon som stämmer bättre. Tycker annars att det är rätt praktiskt att först rita upp en förändring och knalla omkring i den i 3D för att se hur det blev - innan man sätter spaden i backen irl!
Du undrar: "Fungerar det som ni vill att ett designprogram ska göra?"
Jag har så lite erfarenhet av sådana sen tidigare så jag kan bara säga att Ja, det duger till att rita min egen lilla täppa, tycker det är ganska kul faktiskt!
Caprice
Jag har oxå Rosenholmsprogrammet..
Ser det som en otroligt rolig "leksak", man kan sitta o spåna och hitta på roliga saker o lösningar. När man gjort sin trädgård kan man vandra runt o titta i den....! Även kvällstid, om man satt ut lampor i trädgården..!
På så vis kan man lätt få nya ideér.. MAn kan verkligen göra otroligt mkt med Rosenholm!

Däremot, om jag ska vara ärlig, känns det inte riktigt som min grej att planera trädgården på detta sätt... Vet inte riktigt varför...
Gillar bäst penna o papper!

Fast det beror nog på hur man är som människa.. Jag är nog alldeles för impulsiv för att sitta i lugn o ro och planera! blink.gif

Hursomhelst, det ÄR ett bra köp!

Kanske önska dej ett i julklapp...?

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon