Full version: Hibiskussticklingar
Eva St
Har lovat bort Hibiskussticklingar för ett bra tag sedan men minns inte till vem?????
Copycat
hejsan Eva ! Det är nog inte till mig, men jag är intreserad av dom ändå. Om du inte hittar igen dom du lovat så ha gärna en liten tanke på mig wub.gif rolleyes.gif Vad har du för sorter och färger? Mina är surprise typen, ibland blommar dom i rosaaktigt och ibland i aprikos/gult. Hibiskusar är allt bra vackra blommor, och jag har nog haft en otrolig tur med mina. Dom har aldrig haft spinn eller annat elände,peppar, peppar. wub.gif
Eva St
Har en som jag stammat upp som stickling den är nu säkert 7 - 8 år gammal och rejält stor den blommar med stora röööda blommor. Har också en som är gräddvit
Emser
är det den röda fjärilen? För det är väl du som har en sån? Isf kan det vara jag som ville ha en sån.... biggrin.gif

Men den vita du har - är den hel vit?
Eva St
Vaddå Fjärilen?????
Den vita jag har är gräddvit
Copycat
Hejsan ! CarMa har en fjäderhibiskus, om det är den som du tänker på. Jag fick ett skott av henne i våras, tyvär så klarade den sig inte, men jag fick en vanlig också. Den har i alla fall klarat sig och växer fint. Om det är någon av er som har sticklingar till salu så hojta gärna till. Jag är intreserad av allt möjligt i Hibiskusväg. wub.gif
Emser
Eva St>> med eller utan röd/rosa mitt? Isf köper jag gärna ett eller två skott av dig!
Evin
Jag vill ha rötter på mina sticklingar här hemma...Kanske kan man få köpa ett par rötter från dig? wink.gif

Hur rotar du dina sticklingar?

/E
Eva St
Har tyvärr inga rotade sticklingar nu. Brukar sätta dem i jord med plastpåse över ibland lyckas det ibland inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon