Full version: tliga krukvxter
jessica zon6
skulle vilja byta ut lite fuskblommor,s jag behver frslag p vxter som kan st mrkt,och grna lite hngande sorter vore ju trevligt att ha... smile.gif smile.gif smile.gif

mvh
jessica
Sulawesii
Garderobsblomma vill jag varmt rekommendera! ven Svrmors tunga och Gummiplanta r ltta att ha och gra med.
Fenja
Ciccus hnger och klarar att st ganska mrkt.
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (jessica zon6 @ 08-11-2004, 11:49)
,s jag behver frslag p vxter som kan st mrkt,och grna lite hngande sorter vore ju trevligt att ha... smile.gif smile.gif smile.gif

mvh
jessica

Hur mrkt?
krister
jessica zon6
Det blir ju mrkt hr p vintrarna,jag hade tnkt att placera de ganska lngt in i rummet. och det knns lite tokigt att hnga upp sm lampor lite hr och var frn taket...
Sulawesii
Min Garderobsblomma str ca fyra meter in i rummet. Iofs ingen vidare fart p tillvxten, men den ser helt ok ut. Dessutom vattnar jag den nstan aldrig eftersom jag glmmer bort den dr den str wub.gif .
jendah
Hej!
Min favourit nr det gller lttsktt och grnt r nog syngonium... fina grnvita blad och vxer s det knakar smile.gif
Det gjordes en lista ver lttsktta vxter hr i forumet, fr inte s lnge sen, kanske kan du se om du hittar ngot kul dr smile.gif LTTsktta vxter
ron
porslinblomman r ett tips s slipper du att den blommar huh.gif
wolkenkrabber
ormbunkar hnger fint o fint grna o tlig
Orchid
Hr r listan som jendah pratar om, lgg grna till om ni kommer p ngra fler lttsktta vxter.

Paradistrd * vriga suckulenter

Syngonium

Dracena

Paraplyaralia

Garderobsblomma

Gummiplanta

Svrmors tunga

Ficus Elastica

Blomstervagga (Rhoeo Spatharea.. hoppas de blev rtt)

Fredskalla

Silverkalla

Bandrosett

Kamelhrskalanchoe

Ormbunk

Ciccus

"Sprtt ivg" tror jag den heter tongue.gif

Lttsktta Orkider:
Cambria, Dendrobium och Venussko
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon