Full version: tåliga krukväxter
jessica zon6
skulle vilja byta ut lite fuskblommor,så jag behöver förslag på växter som kan stå mörkt,och gärna lite hängande sorter vore ju trevligt att ha... smile.gif smile.gif smile.gif

mvh
jessica
Sulawesii
Garderobsblomma vill jag varmt rekommendera! Även Svärmors tunga och Gummiplanta är lätta att ha och göra med.
Fenja
Ciccus hänger och klarar att stå ganska mörkt.
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (jessica zon6 @ 08-11-2004, 11:49)
,så jag behöver förslag på växter som kan stå mörkt,och gärna lite hängande sorter vore ju trevligt att ha... smile.gif smile.gif smile.gif

mvh
jessica

Hur mörkt?
krister
jessica zon6
Det blir ju mörkt här på vintrarna,jag hade tänkt att placera de ganska långt in i rummet. och det känns lite tokigt att hänga upp små lampor lite här och var från taket...
Sulawesii
Min Garderobsblomma står ca fyra meter in i rummet. Iofs ingen vidare fart på tillväxten, men den ser helt ok ut. Dessutom vattnar jag den nästan aldrig eftersom jag glömmer bort den där den står wub.gif .
jendah
Hej!
Min favourit när det gäller lättskött och grönt är nog syngonium... fina grönvita blad och växer så det knakar smile.gif
Det gjordes en lista över lättskötta växter här i forumet, för inte så länge sen, kanske kan du se om du hittar något kul där smile.gif LÄTTskötta växter
ron
porslinblomman är ett tips så slipper du att den blommar huh.gif
wolkenkrabber
ormbunkar hänger fint o fint gröna o tålig
Orchid
Här är listan som jendah pratar om, lägg gärna till om ni kommer på några fler lättskötta växter.

Paradisträd * övriga suckulenter

Syngonium

Dracena

Paraplyaralia

Garderobsblomma

Gummiplanta

Svärmors tunga

Ficus Elastica

Blomstervagga (Rhoeo Spatharea.. hoppas de blev rätt)

Fredskalla

Silverkalla

Bandrosett

Kamelhårskalanchoe

Ormbunk

Ciccus

"Sprätt iväg" tror jag den heter tongue.gif

Lättskötta Orkidéer:
Cambria, Dendrobium och Venussko
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon