Full version: Saint Paulia
Lenis
Hejsan, har en dotter som häftigt förälskat sig i Saint Paulia och vad gör man inte för sin älskde avkomma!?!?!?!
-Jo, allt! ;-)

Så det är några hon saknar och om det är någon vänlig själ här på forumet som har Saint Paulia av sorten; 1-King´s Treasure 2-Millenia 3-Burnhalo 4-Glittersweet 5-Concord eller 6-Stylea ???

Som går att dela=bäbis rosett eller kan tänka sig att skicka bladsticklingar av dessa sorter eller om ni har andra som är 'ovanliga' tex.
Krusiga, fransiga, variegerade blad, dubbla etc. etc.....

SNÄLLA hör av er till mig.

wub.gif
Emser
Prova forumet på St Paolasällskapets hemsida!

St Paulina sällskapet
Lenis
CITAT (Emser @ 11-11-2004, 18:42)
Prova forumet på St Paolasällskapets hemsida!

St Paulina sällskapet

Tack för Tipset!
160kvm stort hus
Hej!
Jag har en underbar sort som heter robs mini winnie.. ( förökar sig av bara he..ete )
Den kan du få mycket av.
Ljust gröna blad med små jättesöta blommor. Rosa med lila prickar. Och i mitten är det gult. Underbar!!

Sen har jag en med vitprickiga blad, men den har inte blommat än så jag får se hur jag gör. Kommer inte nu ihåg vad den heter.

Men hör av dig om du vill ha av.. robban.

Mvh G
Emser
Hur gör du för att få dem att gro? Använder du plastpåse över eller låter du dem bara stå som de är?

Jag vill gärna ha ett X. Är därimot urusel på att rota paulinor så om du kan tänka dig att bortskänka ett rotat X så är jag såld(?).... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon