|
råse-marie
08-11-2004, 17:12
Fick kläder på posten idag som jag ropat in på tradera till min kontaktfamilj. Det skulle bli presenter till det minsta barnet. Kläderna som kom var fläckiga .... Och hon skrev att det var FINT SKICK !!!! undrar just hur det som är i dåligt skick ser ut.
Köp kläder på loppis istället, där brukar finnas riktigt fina barnkläder och då har du ju en chans att se i vilket skick de är.
Ja just, och det finns sådana Second hand-butiker som enbart säljer barnkläder. Har köpt till barnbarnen t o m helt nya i sådana butiker, antagligen någon som fått för små i present e.d.
*Birger*
08-11-2004, 21:51
Vad f-n har denna tråd med trädgård att göra?
*Laika*
08-11-2004, 21:56
Nu ska vi inte va såna inte  Detta är småprat, det kan handla om vad som helst. Själv skulle jag nog också föredra loppisar eller second hand affären, håller med om att det finns jättefina kläder där. Mvh. Laika
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 21:51) Vad f-n har denna tråd med trädgård att göra? En trädgård används ofta till småprat.
Smekajsa
08-11-2004, 21:58
Precis lika lite som Tupperware, hundar, katter, dagens dikt mm mm mm mm men är det inte det som är meningen
*Birger*
08-11-2004, 22:24
Meningen med vadå? Att fylla ett forum avsett för trädgårdsfrågor med skitsnack? Skitsnack kan man ägna sig åt i diskussionsforum som rör skitsnack, via e-post eller chattprogram typ microsoft messenger. Finns det inga regler för forumen eller skiter all totalt i dem? Eller finns det ingen seriös administratör för detta forum?
Mollgan
08-11-2004, 22:29
Jag tycker att moderatorerna på detta forum sköter sin uppgift med den äran! Situationen skulle bli ohållbar om de skulle hålla på att lägga sig i allt hela tiden. Om den här tråden eller hela avdelningen stör dig låt bli att läsa här och håll dig bland trädfrågorna där du uppenbarligen trivs bättre. Hälsningar Mollgan
*Laika*
08-11-2004, 22:29
Jisses!!!!!!! Är det nån som vaknat på fel sida idag?? Välkommen till ett mycket trevligt o omväxlande forum. Hoppas att du kan trivas ändå, fast det är så mycket skitsnack Mvh. Laika
MrNorth
08-11-2004, 22:30
Kyl ner dig lite, pysen. Vissa kanske trivs med medlemmarna här och vill prata om annat än just blommor och träd. Då ska det väl finnas möjligheter för dem att göra det, tycker jag? Då tycker jag att man kanske bör ändra på beskrivningen av "småprat" istället så det klart och tydligt framgår att man får prata om allt möjligt här, så kan "ordningsvakterna" få lugn och ro i kroppen... /Henrik - som inte tar ton så ofta, men här kunde jag inte hålla mig
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 22:24) Meningen med vadå? Att fylla ett forum avsett för trädgårdsfrågor med skitsnack? Skitsnack kan man ägna sig åt i diskussionsforum som rör skitsnack, via e-post eller chattprogram typ microsoft messenger. Finns det inga regler för forumen eller skiter all totalt i dem? Eller finns det ingen seriös administratör för detta forum? Birger Vi trivs bra här av dömma av alla inläggen som vi har skrivit. Vi känner till MSN och vi känner till reglerna här. Vi (många av oss, men ej 100 %) känner oxå till hur man skall bära sig på internet. Jag törs faktiskt säga att det sista verkar du ej känna till. *sorry* Ralf Som firar 10 års jublieum med nätet i år och 4 år med Odla.
netaave
08-11-2004, 23:02
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 21:51) Vad f-n har denna tråd med trädgård att göra? Passar det inte dig så låt bli att läsa i denna tråd! Så enkelt är det faktiskt, och bespar oss dina elaka oförskämda kommentarer, tack!
Men råse-marie Du kan väl helt enkelt kontakta köparen o be att få häva köpte? ok känns naivt, men pröva till att börja med. Sedan skall du givetvis säga ditt omdömme om säljaren på tradera. omdömmer säljarenAntingen så får du rättelse eller så får säljaren ej sälja så mkt i framtiden.
netaave
08-11-2004, 23:26
CITAT (råse-marie @ 08-11-2004, 17:12) Fick kläder på posten idag som jag ropat in på tradera till min kontaktfamilj. Det skulle bli presenter till det minsta barnet. Kläderna som kom var fläckiga .... Och hon skrev att det var FINT SKICK !!!! undrar just hur det som är i dåligt skick ser ut.  Jättetrist! Men tyvärr en risk man tar. Jag har precis skickat iväg en låda med 13 kg tjejkläder jag sålt på Blocket och är livrädd vad hon ska säga fast jag VET att allt är nytvättat och struket.
råse-marie
09-11-2004, 06:31
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 22:24) Meningen med vadå? Att fylla ett forum avsett för trädgårdsfrågor med skitsnack? Skitsnack kan man ägna sig åt i diskussionsforum som rör skitsnack, via e-post eller chattprogram typ microsoft messenger. Finns det inga regler för forumen eller skiter all totalt i dem? Eller finns det ingen seriös administratör för detta forum? OJ .....Välkommen hit på min dator finns det valmöjligheter så den går inte igenom ALLA inlägg!! utan bara dom som jag klickar på vi ska snart byta och du kan få den här som jag har nu med valmöjligheter på .  om du vill??? Hoppas att du kommer att trivas lika bra som jag gör på ODLA . Det är en TOPPEN sida med MASSOR av trevliga människor, jag har fått många vänner här  .
pisanggoreng
09-11-2004, 08:57
Jag tror det kan vara en rimlig idé att ändra "mottot" för forumets första (översta) forum från "Trädgårdsprat i största allmänhet" till "Prat i största allmänhet". För det är ju det forumet används till. Och så slipper man argsinta påhopp om vad som hör hemma eller inte hör hemma någonstans... Det var mest en idé..
Inga från Närke
09-11-2004, 09:27
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 22:24) Meningen med vadå? Att fylla ett forum avsett för trädgårdsfrågor med skitsnack? Skitsnack kan man ägna sig åt i diskussionsforum som rör skitsnack. Hej Birger Då tycker jag du ska vara i den avdelningen i forumet som berör din text i din signatur och inte använda Småprat Birgers signatur: Hortonom med inriktning på fruktodling, dendrologi och trädvård
kristerh
09-11-2004, 09:30
CITAT (Birger @ Ystad kommun,08-11-2004, 22:24) Meningen med vadå? Att fylla ett forum avsett för trädgårdsfrågor med skitsnack? Skitsnack kan man ägna sig åt i diskussionsforum som rör skitsnack, via e-post eller chattprogram typ microsoft messenger. Finns det inga regler för forumen eller skiter all totalt i dem? Eller finns det ingen seriös administratör för detta forum? Undrar om du inte skall söka dig till ett annat forum  (eftersom du inte trivs) vi som finns här tycker uppenbarligen att i småprat kan man i stort sett ta upp vilken fråga som helst. Råse-marie; du måste reklamera till säljaren och går inte det, lämna ett dåligt betyg på honom/henne krister
Inga från Närke
09-11-2004, 09:32
Jag köper ofta kläder till mitt minsta barnbarn på Röda Korset som har en affär just där jag bor och de har mycket vettiga priser eftersom allt är skänkt. T.ex. köpte jag ett helt nytt regnställ storlek 98 för 50:- som i affären kostar mellan 2-300:-. Kolla om du har någon sådan affär i närheten. /Inga
CITAT (Mollgan @ 08-11-2004, 22:29) Jag tycker att moderatorerna på detta forum sköter sin uppgift med den äran! Situationen skulle bli ohållbar om de skulle hålla på att lägga sig i allt hela tiden. Tack! Vi försöker att INTE blanda oss i alltför mycket... vi ingriper bara om det går alldeles överstyr.
CITAT (pisanggoreng @ 09-11-2004, 08:57) Jag tror det kan vara en rimlig idé att ändra "mottot" för forumets första (översta) forum från "Trädgårdsprat i största allmänhet" till "Prat i största allmänhet". För det är ju det forumet används till. Och så slipper man argsinta påhopp om vad som hör hemma eller inte hör hemma någonstans... Det var mest en idé..  Ja, vi har också funderat på det, men andemeningen med Småprat, liksom med hela Forumet, är faktiskt att det i första hand skulle handla om växter/trädgård på något sätt. I Småprat är det dock tillåtet att ventilera även andra saker, som alla borde veta. Sylvia, Odla
*Birger*
09-11-2004, 10:43
CITAT (Sylvia @ 09-11-2004, 10:37) Ja, vi har också funderat på det, men andemeningen med Småprat, liksom med hela Forumet, är faktiskt att det i första hand skulle handla om växter/trädgård på något sätt. Tack, det var den tanken jag ville väcka. Tack för att jag fick provocera er tills ni började tänka på det. Hoppas att ni blev lite förbannade och att det var skönt för er också
råse-marie
09-11-2004, 10:54
CITAT (Birger @ Ystad kommun,09-11-2004, 10:43) CITAT (Sylvia @ 09-11-2004, 10:37) Ja, vi har också funderat på det, men andemeningen med Småprat, liksom med hela Forumet, är faktiskt att det i första hand skulle handla om växter/trädgård på något sätt. Tack, det var den tanken jag ville väcka. Tack för att jag fick provocera er tills ni började tänka på det. Hoppas att ni blev lite förbannade och att det var skönt för er också  Ja tack Birger !!!!! Det var skönt att det kom en sån frisk fläkt och väckte oss stofiler som bara pratar skit med varandra och trivs. Ordning och reda ska det vara...... Bara en stilla undran är det OK för dig att provocera fram bråk ????Och vad stör dig mest*S* att vi har kul?????? Ps jag tycker nog att värdarna för forumet sköter sitt jobb väldigt bra. hej go vänner
*Birger*
09-11-2004, 11:32
Det är ofta kul att provocera fram eftertanke. Om detta leder till verbalt bråk där sakfrågor behandlas är det helt ok. Utan verbaliteter skulle utvecklingen stå still... Det stör mig inte att ni har kul, utan tanken på att forumet på sikt riskerar att spåra ur om ursprungssyftet för vad forumet sattes upp från början, nämligen att diskutera trädgård, försvinner. Efter att ha slagit en snabb kik över forumet "småprat" anser jag att det har spårat ut för länge sen  Ni behöver inte hålla med mig, men har jag väckt en tanke med provokationerna, är jag fullt nöjd och t.o.m. glad eftersom jag då har uppnått mitt syfte.
råse-marie
09-11-2004, 11:47
Oj nu ska vi se jag är osäker på hur länge odla funnits med småprat men jag tror att det är ganska länge. Hur länge har varit på odla? På din signatur ser det ut som du kom härom dan???? För alla trädgårdsfrågor finns det ju olika avdelningar . Varför nöjer du dig inte bara att titta på dom ???? I småprat blir det lite ditt och datt som man "pratar" med sina vänner på odla om. Jag förstår fortfarande inte ditt provocerande inlägg om vad som ska / inte ska skrivas i småprat........ Är det så Du knyter kontkter????
CITAT (Birger @ Ystad kommun,09-11-2004, 11:32) Det är ofta kul att provocera fram eftertanke. Om detta leder till verbalt bråk där sakfrågor behandlas är det helt ok. Utan verbaliteter skulle utvecklingen stå still... Det stör mig inte att ni har kul, utan tanken på att forumet på sikt riskerar att spåra ur om ursprungssyftet för vad forumet sattes upp från början, nämligen att diskutera trädgård, försvinner. Efter att ha slagit en snabb kik över forumet "småprat" anser jag att det har spårat ut för länge sen  Ni behöver inte hålla med mig, men har jag väckt en tanke med provokationerna, är jag fullt nöjd och t.o.m. glad eftersom jag då har uppnått mitt syfte.  Sorry att säga, du har ej uppnått ditt syfte. Det enda du var bevisat är vem du äroch hur kunnig (okunnig) du är här. Dina handlingar talar för sig.
*Laika*
09-11-2004, 11:58
Jag måste bara få säga, att efter hehoc så borde vi alla ha varit mer öppna till ett sånt inlägg. Det fattar väl vem som helst att det inte är ett seriöst inlägg, varför tror ni annars att jag välkomnade "token"? Det var skitdumt gjort, ja, men det är inget att hetsa upp sig för. Mvh. Laika
CITAT (Birger @ Ystad kommun,09-11-2004, 11:32) Det stör mig inte att ni har kul, utan tanken på att forumet på sikt riskerar att spåra ur om ursprungssyftet för vad forumet sattes upp från början, nämligen att diskutera trädgård, försvinner. Jag förstår inte riktigt varför den tanken stör dig så mycket... det stör ju uppenbarligen varken oss övriga medlemmar eller våra moderatorer. Att syftet med avdelningen Småprat från första början var att inläggen skulle vara "trädgårdsprat i största allmänhet" men så småningom kom att innehålla "allmänt småprat" är ju en utveckling som både medlemmarna och moderatorerna tycker är helt OK. Som Småpratavdelningens värdinna Sylvia säger: CITAT Småprat är det dock tillåtet att ventilera även andra saker, som alla borde veta.
och CITAT Vi försöker att INTE blanda oss i alltför mycket... vi ingriper bara om det går alldeles överstyr.
Hmmm... don´t feed the trolls?  Brukar ni inte säga det..? Jag har oxå en väldans massa barnkläder som samlas på hög. Försöker hitta ärvare till dom, hoppas på kusiner..  Men ni som har erfarnehet av att sälja via nätet, funkar det bra? MVh Fisan
pisanggoreng
09-11-2004, 13:03
Fisan...
Jag har sålt en del grejor via Blocket.se, och det har funkat bra. Det finns där en "Betalgaranti" man kan använda sig av. Det innebär att köparen betalar in pengarna till Blocket först. När det är gjort skickar säljaren varorna. Om köparen är nöjd meddelar han Blocket detta och de kan betala ut pengarna till säljaren. Är han inte nöjd kan han skicka tillbaka varorna, och får tillbaka sina pengar igen. Både köpare och säljare tjänar på detta.
Det verkar ju vettigt med " betalgaranti". Då känns det lite mer seriöst. Tack för tipset!
pisanggoreng
09-11-2004, 13:33
Ja, det är toppen. Jag tror inte ens att varan man köper/säljer behöver vara utannonserad på Blockets sida för att man ska kunna använda denna tjänsten. (Troligtvis kommer de ta betalt för den så småningom, men än så länge är det gratis.)
Hmmm.....VARFÖR är det ingen som ojar sig över bortskrämda nya medlemmar, att drevet går och att det är mobbing NU då?!!!!!?!!!! Mvh Fenja
pisanggoreng
09-11-2004, 17:03
CITAT (Fenja @ 09-11-2004, 16:59) Hmmm.....VARFÖR är det ingen som ojar sig över bortskrämda nya medlemmar, att drevet går och att det är mobbing NU då?!!!!!?!!!! Mvh Fenja För att de lärt sig något av den senare tidens otrevligheter..?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|