Går det fortfarande att peta ner vårlökar i zon 2 och vilka isåfall? Jag kommer att få en plätt jord mellan rosorna och växthuset. Ska försöka mig på att driva upp bla julrosor och myskmadra där men vill gärna hinna få lite vårlökar också

torvan
Tulpaner så länge det är milt och man kan gräva. Narcisser behöver rota sig en längre tid innan kylan, små lökar likaså.
tulpaner, pärlhyacinter, allium (så vitt jag förstått det rätt) ska gå att plantera än så länge det inte har gått tjäle i marken. annars, planterade i zon tre i december i fjol realökar, även pingstliljor som ju helst ska planteras i september, men gissa om inte de dök upp, någon vecka senare jämfört med de som planterats i tid, men kom upp gjorde de! realökar speciellt kan man ju chansa med, en påse för en tia nu i helgen på Ulriksdahl (normalpris 49-69 kr) gav en utdelning på tio påsar och något ska väl dyka upp...Min bonusskara kallar jag dom. Chansar på grejor som jag annars kanske inte fastnat för, i förståne, för att testa, tom ngn knappt vinterhärdig lilja (nergrävt i ett stenparti i gottigottijord) och tulpaner går ju i vilket fall, länge än...och om inte annat så kan jag plocka dom för vasen...Annars fuska lite, sätt lökarna på uppkrafsat jordyta, fyll på med lösjord en 15 cm eller lite mer och vänta och se...mvh nypan