Gossen Ruda
09-11-2004, 10:02
Mötte denna katt på en gångbro över järnvägen i Frillesås när jag skulle fota tåg på den nya sträckningen. För en gång skull en väluppfostrad katt som inte ginade över spåren. Kanske beroende på att alla bullerplank mm hindrar sådant effektivt. Men den kunde inte låta bli att kika mellan spjälorna då och då. Har möjligen aldrig hört talas om detta: Curiosity was that killed the Cat.
Kaktus-kanske
09-11-2004, 10:07
Hehe
Nyfikenhet på gott & ont!
Mvh
Fenja
ja den va bra
Den har inte fastnat med huvet då
Något mycket spännande tycks det vara, några småfåglar kanske?
Gossen Ruda
09-11-2004, 18:50
Troligen inte tåg i alla fall.

Den tittade ut ett par gånger, tyvärr hade jag inte kameran igång vid det bästa tillfället. Kan det vara något åt angorahållet? Det mesta är päls, huvudet såg väldigt litet ut i förhållande till kroppen.
Jag skulle gissa på att det är en katt med inblandning av, eller renrasig, norsk skogkatt. Men det är svårt att säga utan att se hela katten... Det skulle kunna vara Maine Coon eller perser inblandat också.
Mvh
Fenja
anncharlotte
09-11-2004, 23:39
Vi lär väl inte få veta vilken ras katt är av, men vad man ser av kroppsbyggnaden, korta stadiga ben, runda tassar och små öron utan toffsar och den ulliga pälsen, skulle jag tippa på Perser !
Copycat
10-11-2004, 10:04
Hejsan ! varför inte en Turkisk vankatt? Dom har den där röda svansen och är mest helvita sedan i resten av pälsen. Vacker var den i alla fall, den påminner lite i propotionerna om min Ida. Hon finns i albumet.
Gossen Ruda
10-11-2004, 21:48
Det tycks vara lite olika funderingar om vad det är för sort. Jag har som sagt ingen aning. Visst ser den ut som en perser på bilden men huvudet och ansiktet var mer normalt format än perserns platta dito. Den såg väldigt rund och go ut för övrigt.
som en ganska lyckad gatukorsning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.