Full version: dammpump och filter
kermita
Hej !
Jag har fortfarnde pump och filter med vattenfall i gång. Det har ju inte varit någon is alls än ! Hur länge kan man vänta utan att pump och filter tar stryk.De kostar ju mycket pengar, men jag tror det är bra att ha cirkulation på vattnet så länge som möjligt. Hur gör ni, jag bor izon 2.
kristerh
Om du har de igång kan du säkert ha dem en bra bit in i vintern, när vattnet cirkulerar har det svårare att frysa. de tar inte stryk av att vattnet är kallt.
krister
gammelnalle
CITAT (kristerh @ 10-11-2004, 12:49)
Om du har de igång kan du säkert ha dem en bra bit in i vintern, när vattnet cirkulerar har det svårare att frysa. de tar inte stryk av att vattnet är kallt.
krister

så länge det cirkulerar har det inte frusit!!!!!

HÄPP!!!

biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif

Så kan man ju skoja... men det ligger mer "sanning i det" än vad som kanske verkar vid första tanken.

Så länge vattenfallet fryser är det nog OK. Men Jag skulle nog ta in pumpen och tömma allt som går att tömma när det är minusgrader större delen av dygnet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon