Caprice
En smart blondin....

En blondin och en advokat har platserna intill varandra under en flygning från Stockholm till London. Advokaten frågar om hon har lust med en rolig lek. Blondinen, som är trött och vill försöka slumra till, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att blunda till lite.

Men advokaten tar ingen notis om detta utan fortsätter med att förklara att det är en väldigt enkel och rolig lek. Han förklarar:
- Jag ställer en fråga och om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor och vise versa.

Blondinen avböjer igen och försöker på nytt få lite sömn.

Advokaten, som absolut inte vill ge sig, säger:
- Okej, om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor, och om inte jag kan svaret, så ger jag dig 5000 kronor.

Nu har advokaten lyckats fånga hennes uppmärksamhet, och då hon förstår att han inte tänker ge sig går hon med på att vara med i leken.

Advokaten ställer den första frågan:
- Hur långt är det mellan Jorden och Månen?

Utan att säga ett ord tar blondinen fram sin portmonnä och tar fram en 50-lapp som hon ger till advokaten.
- Okej, säger advokaten, din tur.
- Vad är det som går uppför kullen med tre ben och kommer ned med fyra ben?

Förbryllad tar advokaten fram sin bärbara dator och söker i alla sina databaser, inget resultat. Han kopplar in modemet till sin mobil och söker på internet, inget svar. Frustrerad sänder han mejl till kollegor och vänner, utan resultat. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kronor.
- Tack så mycket, säger blondinen och vänder sig om för att få lite till sömn.

Advokaten ruskar blondinen och frågar:
- Nå, vad är svaret?
Utan ett ord tar blondinen fram en 50-lapp, ger den till advokaten och somnar om.

wub.gif laugh.gif wub.gif laugh.gif

Caprice
Betty
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Den bästa på länge!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Virgo
Det kan inte ha varit en äkta blondin!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
Nej, säkert en blonderad brunett! laugh.gif
gammelnalle
otroligt dum blondin.... hon skulle givetvis ha slagit vad i Pund istället!!!

jäkla pundhuve....

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
LenaTuring
CITAT (Virgo @ 11-11-2004, 00:24)
Det kan inte ha varit en äkta blondin!! laugh.gif  :lol:  :lol:

Tror absolut hon var äkta blondin, gissa varför.....biggrin.gif biggrin.gif
amaira
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ett mattgeni, sanna mina ord. Tänk att kunna räkna ut nåt sånt, i halvsovande tillstånd dessutom!
evelina
CITAT (gammelnalle @ 11-11-2004, 01:20)
otroligt dum blondin.... hon skulle givetvis ha slagit vad i Pund istället!!!

jäkla pundhuve....

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Mycket bra från en äkta blondin med grå strån sleep.gif
Kaktus-kanske
Hehe den var bra biggrin.gif
yla
hm hm blondiner e smarta
så det så sleep.gif
Tesa
....jag tror nog att dom "blondaste" blondinerna är dom som är gjorda med väteperoxid....äkta blondiner däremot är inte så "blonda"..... tongue.gif
Caprice
Tesa:
Det ligger nog någonting i det...

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon