Full version: Datastrul?
netaave
Bäste supportavdelning!

Förra året uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 och märkte en prestationsförsämring i blommor och smyckeprogrammen (som fungerade alldeles utmärkt under Pojkvän 5.0)

Dessutom så avinstallerade Man 1.0 massor av värdefulla program som Romans 9.9, men installerade istället oönskade program som Tipsextra 5.0 och Sportnytt 3.0.

Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet.
Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen, men det hjälper inte.
Vad ska jag göra?

Hälsningar från Desperat

Bästa Desperat!

För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är ett underhållningsprogram, medan Man 1.0 är ett operativsystem.
Försök att köra kommandot C:/JAG TRODDE ATT DU ÄLSKADE MIG och installera Tårar 6.2.

Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen: Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0. Men kom ihåg, flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1. Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar Snarka_högt. WAV filer.

Vad du än gör, så installera INTE Svärmor 1.0 eller försök inte installera ett annat Pojkväns-program. Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.

För att summera så är Man 1.0 ett bra program, men det har ett begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestandan.

Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och sexiga underkläder 6.9.

Lycka till!
Supporteravdelningen
pejori
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
håller mej till operativsystemet singel 6.6
Sulawesii
biggrin.gif Kul! biggrin.gif
jendah
laugh.gif laugh.gif

... följ rådet och installera inte svärmor 1.0 - det är omöjligt att avinstallera sad.gif unsure.gif
Malvia
CITAT (netaave @ 11-11-2004, 14:38)
Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet.
Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen,
-----------------------------------------------------------------

Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen: Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0. Men kom ihåg, flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1. Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar Snarka_högt. WAV filer.

Vad du än gör, så installera INTE Svärmor 1.0 . Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.

För att summera så är Man 1.0 ett bra program, men det har ett begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestandan.

Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och sexiga underkläder 6.9.
-------------------------------------------------------------

laugh.gif Det var det mest träffsäkra jag läst på ett tag. laugh.gif
Ler igenkännande!
Fialotta
laugh.gif tongue.gif Va så bra att jag lånade den rolleyes.gif laugh.gif
netaave
CITAT (maudan @ 12-11-2004, 16:00)
laugh.gif tongue.gif Va så bra att jag lånade den rolleyes.gif laugh.gif

biggrin.gif Varsågod! Själv stjäl jag friskt från andra forum ohmy.gif
Susanne i Linköping
För ett par år sen investerade jag i programmet kolonilott 0.5. Det tog ett tag att uppgradera det till 0.7, och det dröjer tills version 1.0 kommer, men det är trevligt att använda.

Tillsammans med version 0.6 installerades tyvärr tilläggsprogrammet Mördarsnigel 2.3. Det skapar små irriterande .snl-filer som dyker upp lite varstans. Filerna skrivs ofta över befintliga filer och förstör dem. Särskilt filer med namn som innehåller strängarna "kål", "sallat" eller "dahlia" drabbas.

Olyckligtvis går inte Kolonilott med högre versionsnummer än 0.5 att köra utan Mördarsnigel 2.3, och de gamla versionerna går inte att få tag i, men .snl-filerna går i alla fall att rensa bort så att de gör så lite skada som möjligt. Flera olika motmedel har föreslagits, t ex systemtillägget Stampa och det kommersiella, ganska dyra Snigelfritt 1.3. Att ta bort .snl-filerna för hand fungerar ganska bra men det går inte att bara slänga dem i papperskorgen, är man inte blixtsnabb att tömma den så är de snart ute på hårddisken igen.

På nätet fanns det ett kul program, Myskanka 3.0, men tyvärr visade det sig vara en trojansk häst som, förutom att det fungerade ganska dåligt, innehöll ett virus som tog bort massor av filer och dessutom skitade ner hårddisken med .baj-filer.

Nu har jag arbetat ut ett eget litet "hack" mot .snl-filerna, jag kallar det Såpvatten 0.02. Man gör helt enkelt drag-and-drop på .snl-filerna till såpvatten-ikonen. De försvinner effektivt, kommer aldrig tillbaka som om man drar dem till papperskorgen, men nya filer dyker förstås upp efterhand.
yla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jendah
hjälp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

.snl och .baj filer laugh.gif laugh.gif laugh.gif
nilla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jättekul - den var ny!

Gunilla, - som haft turen att komma över en kolonilott 0.5, som kan köras med enbart åkersnigel 4.7, betydligt färre skador.
Susanne i Linköping
Klart den är ny, den är ju skriven idag. smile.gif Med ensamrätt för odla.nu, dessutom!

Fast jag glömde tala om att Kolonilott 0.5 hade ett användargränssnitt så begränsat av ogräsfunktioner att det bara hade en bråkdel av den funktionalitet som version 0.6 hade, för att inte tala om den som förväntas av den framtida version 1.0!

Men framtiden får utvisa vad som händer med programmet. Tröttnar jag på ogräsfunktioner och mördarsnigeltillägg kan det gå så illa att jag avinstallerar hela programmet.

Såpvatten 0.01 tillkom av en slump, en minimal gnutta såpa i en hink och titta, när de ditslängda .snl-filerna kontrollerades hade de dött hela bunten! Mycket smidigare än Klipp 3.1 eller Frys 7.0.2!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon