Full version: Geografiolympiaden
Ciczi
Hej!

Var med och tävla i geografiolympiaden för Sverige. Det är inte sååå lätt att hitta länderna de frågar om och sedan placera dem på kartan.

Ciczi
KURT
"geografiolympiaden" är ett av de få orden som inte google hittar något om, så det måste vara något mycket udda evenemang?
Ciczi
Naturligtvis Kurt, jag skulle ju ha länkat också....blink.gif

Här kommer länken
Geografiolympiaden

Ciczi
gammelnalle
såja... nä huvva va svårt.... Afrikanska länder med engelska namn...

men jag lyckades tydligen bättre än genomsnittssvensken....

höjde svenska poängen med hela 0.003%
smile.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

CITAT
Congrats, you have increased your country's score by 0.003%

prova du med! !
andreas i uppsala
alla rätt 100% , barnsligt lätt sleep.gif Var de bara det där? wacko.gif

Höjde Sveriges med 0.023%

Det verkar vara mobbat det där, de ledande länderna var liksom Madagaskar och en massa andra U-länder. Sverige ligger i princip sist, på 171 plats
Zazu
fick "bara" 80% men höjde sverige med 0.016%
andreas i uppsala
passade på att hjälpa Afganistan också, 100% igen. Landet ökade med 0.324% wink.gif
Caprice
Hmm, höjde jag med...! biggrin.gif

// Congrats, you have increased your country's score by 0.015% //

Caprice
Tesa
..hmmm...jag tänker INTE tala om hur det gick..... unsure.gif .men jag tror nog att en modern Atlas får bli kvällslitteraturen framöver blink.gif
Betty
Och jag behöver också läsa på. jag sänkte svenska medelpoängen!!! ohmy.gif
...fast inte så mycke... rolleyes.gif laugh.gif
Eva i Skåne
Jag vill inte ens försöka unsure.gif .

Geografi har aldrig varit mitt område

ohmy.gif ohmy.gif
Jejja
Första två försöken sänkte jag medelvärdet, men på tredje försöket gick det bättre och jag lyckades höja tillbaka lite...

Och när jag försökte en fjärde gång och fick 80% rätt, då fick jag inte ens räkna det... Typiskt att man bara fick göra tre gånger, det här var ju kul!
Jejja
Efter dagens tre försök lyckades jag så här:

Försök 1: +0,011%
Försök 2: ingen förändring
Försök 3: +0,014%

biggrin.gif
kristerh
CITAT (Betty @ 11-11-2004, 21:30)
Och jag behöver också läsa på. jag sänkte svenska medelpoängen!!! ohmy.gif
...fast inte så mycke... rolleyes.gif laugh.gif

Jag med wink.gif men jag hann bara svara på 5 frågor de lyckades jag ganska bra med wub.gif men det tog ett tag innan jag fattade hur man skulle flytta kartan, får försöka igen senare,
krister
Ingo
Mycket mysko det där, Sverige långt ner på resultatlistan och USA som påstås vara så okunniga om omvärlden långt upp. Och kollade man på USA:s delstatstopplista så var det idel sydstater och glesbygdsstater i toppen, just såna som man föreställer sig vara de allra mest inkrökta.

Jag körde tre gånger (för det står det att man får göra per dag) och hade 90% dvs ett fel varje gång. Det jag missade var Tonga (klickade på Vanuatu), Elfenbenskusten (klickade på Guinea-Bissau) och Guatemala (klickade på Honduras).
Jejja
Dagens resultat: Sverige gick +0,013 totalt efter tre försök.
Anders zon 1
........Sverige ligger i alla fall tvåa när det gäller antalet deltagare - nästan 50000 st! tongue.gif Bara Norge är värre med ett par tusen till.
Kattgräs
Häpp, då har Sveriges poäng ökat med 0,006%! sleep.gif

Men lätt var det inte.

Red.:
Det är förmodligen fler som testar sina kunskaper i de länder som inte har så höga poäng, än i de länder som "leder"...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon