Mimsan
Hej alla!
Hur gör jag i morrn när det blir ljust? Tänkte få ner mina två Lykkefund i jorden då. har aldrig satt barrotade växer förut, vad ska jag tänka på? Hur gör man? Såååå tacksam för snabba svar!
Mimsan i Nacka biggrin.gif
Fenja
Sätt dem i en hink vatten över natten. Gräv en djup grop och stoppa ner rosen så att den har ockuleringsstället 15-20 cm under jordytan. Vattna ordentligt.
Mvh
Fenja
Kajsa
Och kupa upp med mycket jord, inte en massa löv för det blir iskaka av det under vintern.
kerstin z5-6
Du har fått bra råd så jag önskar bara lycka till , vill du vara extra snäll lägg på dem några granruskor efter jul så de slipper solbränna i feb -mars
vattna tidigt på våren
njut smile.gif laugh.gif
torvan
:lol:Jag har också fått mina! Det blev tre Trier, en Souvenier de la Malmaison och Aksel Olsen. Trodde jag skulle få ner dom i jorden i dag men det blir nog inte förrän tidigast på söndag. Ska jag sätta dom i vatten nu eller håller dom sig med plasten på? torvan
kerstin z5-6
I vatten nu , tycker jag ..... Skydda souveniren allt du bara kan , den är visst kinkig vid höstplantering -gräv djup o kupa mkt . smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon