Malvia
Innan jag tog in min änglatrumpet 9/10, så tog jag några skott, 2 av dem har rotat sig och börjat växa fint. Törs jag lita på att de har rotat sig så pass att jag kan sätta in dem till vinterförvaring nu, + 10 grader?
kerstin z5-6
Javisst , har du ljus där ? Om inte låt dem växta till inne ett tag till först , snåla lite med vatten under tiden .
Malvia
Ja det finns ljus där. Där de står nu är lite för varmt tror jag. Ville att de skulle ta sig. Kan först ställa dem i ett svalare rum ett tag men ljust, för att sen ta ut dem till "mamman"?
Till Alla Helgons dag plockade jag den sista blomman som hade orkat slå ut, och la den på gravens krans. Det blev en fin dekoration.
Malvia
Puttar upp så Sollan hittar den.
Förresten hur ofta ska man vattna när de stå i ca 10 grader?
kerstin z5-6
Det är en jättesvår fråga -hur ofta man ska vattna alltså -jag litar till fingret - är det + 10 brukar det räcka med nån skvätt / 14 dag men allt beror på krukstorlek -känn smile.gifsmile.gif
Sollan
CITAT (Malvia @ 17-12-2004, 16:34)
[color=blue]Puttar upp så Sollan hittar den.

Hygglo...! rolleyes.gif
Det påminde mig att jag måste ner i källaren och vattna och kolla. Jag har inte har planterat min stickling än (fast jag förmodligen borde...) han verkar må så himla bra bakom gardinen i sovrumsfönstret. Inbillar mig att han kommer att svimma och dö om jag planterar honom nu. Han ska få en droppe näring i vattnet, tror jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon