Full version: Kyckling i foliepaket
netaave
Det här kan man göra i ordning, sätta in i ugnen och sen ta en promenad eller räfsa löv, eller nåt annat kreativt.

KYCKLING I FOLIEPAKET

Receptet är beräknat till 6 personer

9 tomater
3 paprikor
3-4 dm purjolök
3 röda lökar
6 msk sweet chili thaisås
3 dl råris
6 st frysta kycklingfiléer
6 stora ungsfolieark

Varje person får ett eget foliepaket

Varje foliepaket görs iordning enligt följande:

Bred ut foliearket
Pensla ev med lite matolja på arket
Häll ut ½ dl råris på arket
Lägg på 1 ½ tomatskivor
Ringla ½ msk sås över
Lägg på den frysta kycklingfilén
½ skivad paprika
1-1 ½ dm strimlad purjolök
½ skivad rödlök
Ringla ½ msk sås över
Packa ihop till ett paket

Sätt in i ugnen 1,5 timme i 200 grader.
kristerh
Låter hur gott som helst rolleyes.gif måste testas,
skall det inte vara nåt salt i wink.gif
krister
netaave
Står iofs inget i receptet jag fick, men nog skulle jag både salta och kanske peppra lite också.
kristerh
Jag misstänkte väl det wink.gif
tack!
krister
Yin o Yang
Mycket gott kan man göra med kyckling tongue.gif . Här kommer ett annat bra recept, som gjort stor succé i bekantskapskretsen smile.gif

Räcker till 2 personer (om de inte är väldigt matglada)

Lägg 3 kycklingfiléer i en smord form.
Blanda 1 burk crème fraiche, 1 pkt mellangrädde, 1 dl soja och 1 tsk sambal oelek och slå över. (Behövs inget salt, eftersom sojan är salt.)
Ställ in i 175-200 gr ca 1 timme. Servera med pressad potatis och en grönsallad.

Just när jag skrivit färdigt, känns det som att jag redan skickat detta recept på en annan tråd
blink.gif , men det kanske är någon som missat det, så här kommer det igen. Smaklig spis!
Kathy
CITAT (netaave @ 12-11-2004, 16:52)
Det här kan man göra i ordning, sätta in i ugnen och sen ta en promenad eller räfsa löv, eller nåt annat kreativt.

KYCKLING I FOLIEPAKET

Receptet är beräknat till 6 personer

9 tomater
3 paprikor
3-4 dm purjolök
3 röda lökar
6 msk sweet chili thaisås
3 dl råris
6 st frysta kycklingfiléer
6 stora ungsfolieark

Varje person får ett eget foliepaket

Varje foliepaket görs iordning enligt följande:

Bred ut foliearket
Pensla ev med lite matolja på arket
Häll ut ½ dl råris på arket
Lägg på 1 ½ tomatskivor
Ringla ½ msk sås över
Lägg på den frysta kycklingfilén
½ skivad paprika
1-1 ½ dm strimlad purjolök
½ skivad rödlök
Ringla ½ msk sås över
Packa ihop till ett paket

Sätt in i ugnen 1,5 timme i 200 grader.

Vad trist att man tar recept och återger dem utan att ens tala om vart de kommer ifrån. sad.gif

Ser att det här är mitt recept...
Kathy
CITAT (netaave @ 15-11-2004, 12:56)
Står iofs inget i receptet jag fick, men nog skulle jag både salta och kanske peppra lite också.

Det behövs varken salt eller peppar eftersom grönsakerna i kombination med chilisåsen ger tillräckligt med smak. smile.gif
netaave
?????
Jag har massor av recept, får av kompisar, läser i tidningar, hittar på andra forum, just det här har jag fått av min svärdotter.
humla
Om det här skulle vara ditt recept Scorllan, var har du publicerat det tidigare?
lotta_
CITAT (Yin o Yang @ 15-11-2004, 14:03)
Mycket gott kan man göra med kyckling tongue.gif . Här kommer ett annat bra recept, som gjort stor succé i bekantskapskretsen smile.gif

Räcker till 2 personer (om de inte är väldigt matglada)

Lägg 3 kycklingfiléer i en smord form.
Blanda 1 burk crème fraiche, 1 pkt mellangrädde, 1 dl soja och 1 tsk sambal oelek och slå över. (Behövs inget salt, eftersom sojan är salt.)
Ställ in i 175-200 gr ca 1 timme. Servera med pressad potatis och en grönsallad.

Just när jag skrivit färdigt, känns det som att jag redan skickat detta recept på en annan tråd
blink.gif , men det kanske är någon som missat det, så här kommer det igen. Smaklig spis!

Jag har ätit den här rätten men med fläskkotletter istället för kyckling. Jättegott! Bra att kunna variera köttet.
Yin o Yang
CITAT (lotta_ @ 20-01-2005, 22:37)
Jag har ätit den här rätten men med fläskkotletter istället för kyckling. Jättegott! Bra att kunna variera köttet.

Och jag har gjort den med fläskfilé sleep.gif tongue.gif , blev också gott. Jag skar den i 3-4 cm tjocka skivor.
Berit
Jag gjorde Yin o Yang kycklingfile idag, fast jag saltade och pepprade lite och hade i röd paprika mot slutet av ugnstekningen.

Kanongott och framför allt superenkelt.

Tack för det receptet.

mvh
Berit
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon