Full version: Jeg er ny her.
Lene i Fredrikstad (Norge)
Hei! Nå holder jeg på å skaffe meg pallkrager (eller pallakarmer som det heter i Norge) og derfor satt jeg i går og leste en masse her på odla nu. Har jo hørt om dere på hagEgal så det var på tide at jeg kom meg hit.
Dette virker som er svært hyggelig forum. Med stor grad av generøsitet. Likte spesielt det jeg leste her og der om at det finnes ingen dumme frågor. Ja, svensker og nordmenn er visst nokså like. Ihvertfall vi som liker å ha svarte render under neglene. biggrin.gif
pejori
hej lene och hjärtligt välkommen hit. biggrin.gif biggrin.gif
här finns det gott om kunnigt och trevligt folk wub.gif
hoppas du kommer att trivas och ja, vi älskar svarta ränder under naglarna laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
gammelnalle
Hej och Hjärtligt Välkommen Lene!!

misstänker att du kommer att vara i forumet Pallkragar....

men du får nog hjälpa mig med Norskan. Att snakke norsk går nog bra men jag är misstänksam på att ni har helt andra namn på era växter ???

Jag menar givetvis INTE att du skall skriva på Svenska. DET är så trevligt med lite språkövningar, men mer att du får ursäkta mig om det finns ord som jag missförstår!!!

ha det!!
Copycat
Hejsan Lene ! Hoppas att du ska trivas här på Odla.nu. Här finns massor av snälla människor som bara längtar efter att få hjälpa till när någon kört fast wub.gif
Takk for velkomsten.
Jeg blir nok ikke bare å se på pallkrager. Jeg har mitt store hagehjerte i komposten min og i urtene mine.
Ja, selvsagt. Spør om du ikke forstår hva jeg skriver!
På Hagegal prøver vi å bruke latinske navn på planter eller både norske og latinske. For rundt om i Norge heter de samme plantene mye forskjellig.

Vi i Norge har sett på svensk tv siden vi var barn (tv fra det store utlandet) og det gjør vi fortsatt - ihvertfall klokka 2030 på onsdagene i hele sommerhalvåret laugh.gif

Ellers: hage= trädgård.
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen Lene! Hoppas du kommer att trivas här! /Helen
kerstin z5-6
Hej och Välkommen hit säger jag med smile.gifsmile.gif
evarina
Kul med någon från Norge. Har inte sett det här förut. wub.gif
/E
Tesa
Välkommen...
Här är ett mycket trevligt ställe..hoppas du skall trivas...

Är du kanske i mina trakter ibland...Strömstad??
renate
Hej, och hjärtligt välkommen Lene.Vad kul med norska forumister.Jag har tillbringat många härliga semestrar i ert underbara land. tongue.gif rolleyes.gif
CITAT (Tesa @ 14-11-2004, 15:32)
Är du kanske i mina trakter ibland...Strömstad??

Ja, vi drar over noen ganger. Det er ca. 25 minutter å kjøre til Svinesund fra meg.
Fenja
Hej och välkommen hit!
Mvh
Fenja
-asno-
Hej och välkommen! Inte nog med att du kan få hjälp här - du kan säkert också hjälpa.

/Åsa
netaave
* * *VÄLKOMMEN* * *
Berith
Säger också välkommen! smile.gif

Japp Norge är fint! Vore jag inte svensk så vore jag bergis norsk... wink.gif
Betty
Välkommen Lene! smile.gif
lotta_
Välkommen! Vi kommer att bli duktiga på att läsa norska nu, värre blir det med uttalet. rolleyes.gif
Tesa
Lene...jag var inne och kikade litt i ditt album ...vilken mysig trädgård....det syns att du är "hagegal"... laugh.gif
tomba
Japp du passar nog in i dethär sorgkantsgänget (borde heta lyckokant). var och kikade i ditt album och fick endel ideer.TACK och välkommen smile.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Takk igjen for svært hyggelig velkomst. Jeg kommer nok til å trives her ja. biggrin.gif
Mia, zon 3
Jättevälkommen från mig också! wub.gif
AnneG
Hei, og velkommen, Lene.biggrin.gif

Endelig er du kommet deg hit til Odla.nu. Her er det mye fint å lese, og vi skal nok få det fint med pallekarmene våre. Vi har nemlig begge to fått skaffet oss pallekarmer som vi skal odla i til våren.

Det er mye fint som skjer på det norske forumet hagEgal der Lene og jeg er mest. Men det er ikke så mange i Norge som driver med pallekarmer ennå, så vi må nok inn her for å få noen råd og tips av dere andre.

I mine innlegg har jeg aldri hatt problem med språket, og synes også at alle svensker prøver så godt de kan å forstå norsk.

Hilsen AnneG (også fra Fredrikstad), som faktisk har vært medlem her i over 1 1/2 år. rolleyes.gif
amaira
Hej Lene! Ser att jag inte sagy välkommen till dig. Det trodde jag att jag gjort! Men det var visst bara i tankarna, och dom syns så dåligt på skärmen.

VÄLKOMMEN från amaira också.
Fialotta
Vill oxå önska dig välkommen till Odla...hoppas
du kommer trivas här wub.gif
Exotic
Välkommen Lena & vad trevligt med någon från Norge rolleyes.gif smile.gif

Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon