Full version: Mina vårlökar gror!
krukan
Tittade ut trädgården idag och kastade ett öga på de rabatter där jag tidigare i höst petat ner bl a krokus. Nu sticker det upp vita små knoppar, som jag bara kan tro är lökarna som börjat gro!

Bor i Skåne för första gången och har aldrig upplevt en vinter här tidigare. De jag pratat med säger dock att hösten/vintern hittills har varit varmare (och blåsigare) än de någonsin kommer ihåg att det varit tidigare. Kanske har det påverkat lökarna? Har ju redan klagat på detta forum om mina vitlökar som börjat gro...

Tror ni mina blommor kommer klara sig om de redan börjat gro? Tack och lov tittar inte alla fram. Finns det något jag kan göra för att skydda resten från övermod...??
Åsa, mälardalen zon 2
Lökarna kommer att klara sig det är ganska vanligt att blasten tittar upp på hösten speciellt pärlhyacinter brukar vara bra på att skicka upp blasten redan på hösten.
krukan
Puh,
det låter ju bra. Hoppas du har rätt, jag har verkligen sett fram emot att se reultatet av mina anstängningar till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon