Full version: massa fönster
-asno-
Hurra, jag har fått en massa fönster smile.gif Alldeles gratis och stora och fina. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med dem. Ett vanligt växthus vore ett alternativ, men vi pratar oxå om att bygga på altanen. En trappa som får mynna ut i växthuset, helst skulle det gå att använda växthuset som uterum om man så vill. Altanen är inte inglasad och ska inte bli så heller. Vad jag menar är alltså att man glasar in en vägg av altanen och låter det vara vägg oxå till växthuset. Sen gör man en trappa ner från altanen och en dörr till växthuset. Gick det att förstå, och är det någon som har tips och råd?

/Åsa
kerstin z5-6
Låter väl trevligt -ska växthuset vara fristående eller ska det ha huset som långvägg ?

16 mm poly rek till taket -dyrt , men har du som jag, fått tag på billiga fönster så är det värt det , och kan förlänga odlingssäsongen mkt , även om det ska vara ett kallväxthus
Ska du sitta i det o ha det som uterum också -tänk på att ta till storleksmässigt.
lycka till
ta bilder ! smile.gif
K
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon