160kvm stort hus
Hej!
Har på coop forum ( eller vad dom nu heter ) kommit över två enorma amplar med jordgubbar.. eftersom det är höst var det 75% rabatt. Och då kan jag bara inte låta bli. ( tror dom kostade 40kr st efter rabatten )
Men nu undrar jag hur jag ska övervintra dessa?
jag har smultron på min balkong i min jättelåda och dom ger frukt år efter år.
Hur ska jag övervintra amplarna?
Kan man övervintra dom tillsammans med tex pelargoner ( 5-10 grader kallt/ varmt och halvmörkt ) ?
Eller måste jordgubbarana ha en frysperiod för att ge frukt nästa år?

För jag kan väl inte övervintra dom på balkongen i bara krukan? ( vit ful plast ) Och jag har inga mattor, kartonger eller likande att svepa in dom i.

Gud va rörigt det blev, hoppas nån kan svara?

mvh G
Betty
Ryms inte jordgubbsampeln(utan kruka) i smultronlådan, bara över vintern?
160kvm stort hus
nej tyvärr... Den är full...

Mvh G
Betty
Synd... för det hade nog varit det bästa... Men du, ryms det inte en till stor låda på din jättebalkong? smile.gif
Fenja
Gräv ner dem ute på tomten med kruka, så klarar de sig nog!
Mvh
Fenja
160kvm stort hus
Betty, hmm. Ja det får nog plats.... Frågan är bara om sambon har lust att bygga en till.. laugh.gif

Men fenja då.. Jag har ju ingen tomt. biggrin.gif

Mvh G
Fenja
F'låt, jag blandade ihop dig.... biggrin.gif
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (16kvm stor balkong @ 15-11-2004, 13:31)
Betty, hmm. Ja det får nog plats.... Frågan är bara om sambon har lust att bygga en till..  :lol:

Skaffa ett par pallkragar så slipper han snickra (nästan... )! Han, eller du själv, behöver bara spika ihop botten på den. Måla dem i någon passande kulör, ställ dem på varann = 40 cm högt. Blir hur fint som helst! Och så kan du gå med i PALLKRAGEKLUBBEN!!! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon