jthuress
16-11-2004, 19:43
Hej !
Har otroligt många döda tusenfotingar i hela garaget. Ser nästan ut som i en skräckfilm. De ligger i högar ( tog kanske i lite...), men det är iallafall himla många.
Någon som "råkat" ut för något (lik)nande....
Sulawesii
16-11-2004, 20:10
Nä. Fast jag har inget garage heller

. Skämt åsido, det låter ju helmysko!
Ring och rådfråga Anticimex. Låter jätteäckligt!
Vad jag vet så är tusenfotingar rovdjur, så de bör ha haft någon annan insekt att äta. Jag tror inte att Anticimex är så speciellt duktiga på ekologi.
Gossen Ruda
17-11-2004, 07:43
Enkelfotingarna är rovdjur, dubbelfotingarna äter allt annat. Skulle tro att exempelvis en liten översvämning drivit upp dom från deras vanliga vistelseplats och att dom inte klarar miljön i garaget utan dör. Kan vara kyla som driver på dom också.
Kakaduan
18-11-2004, 09:24
När jag rev upp mitt fuktskadade gamla källargolv (spånskivor på betong) hittade jag också rätt många. De verkar gilla fuktiga miljöer.
När det är så där många kan jag inte låta bli att undra om något annat, insektsätande, djur har suttit i ditt garage och käkat tusenfotingar? Kanske en liten mus bor där? Då kan man säkert hitta rester efter både det ena och det andra.
Bara en idé...
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.