Full version: identifiering önskas
jessica zon6
Jag skulle behöva hjälp med att identifiera några krukväxter som ligger i mitt album "krukväxter" Tack på förhand /jessica

krukväxter
Ina
1 Någon art av kaktus-släktet Rhipsalis
2 Gullranka, Epipremnum aureum
5 ...ser ut som en Clivia, ja

Palettbladen är palettblad.. smile.gif .. och 7:an går jag bet på... Nån annan som vet?
Kajsa
Sista bilden är en röd Bambudracena. Är det vita bär på första växten, kan i så fall vara Rhipsalis baccifera.
jessica zon6
Första växten har ljusgröna små bär med en tofs längst ut.Jag frågade om den på trädgården ,och de trodde det var någon typ av ärtor på tråd,men jag tyckte det verkade konstigt....Är ärtor på tråd en kaktussort?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (jessica zon6 @ 17-11-2004, 07:04)
Första växten har ljusgröna små bär med en tofs längst ut.Jag frågade om den på trädgården ,och de trodde det var någon typ av ärtor på tråd,men jag tyckte det verkade konstigt....Är ärtor på tråd en kaktussort?

Nej, det är blommorna som ser ut så på just den sortens Rhipsalis, det blir mängder av dessa små kulor, jag plockar bort alla så slipper man kladdet då dom faller ner på golvet. / Helen
Emser
1. "Sklettkaktus" eller "Tändstickskaktus" - kanske?
2. Gullranka
7. Bloddracena (Cordyline fruticosa)
jessica zon6
Tack för hjälpen,då ska jag börja skriva in i albumet smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon