Caprice
Tycker det är rätt åt dem... mad.gif

Oförskämt att sno lägenheter när det finns så många som behöver dem bättre än någon "stackare" som precis sålt villan för 3 miljoner och inte har någonstans att bo...

SvD

Caprice
Malvia
Men de får bo kvar i lägenheterna! Hoppas bara att subventionerna på hyran tas bort. Läste ni om sommarhusen som också hyrdes ut till fackfolk i stället för behövande?
renate
Ja det är rent av förj.................gt.
Fy ne mig.
En sommarbostad tänkt för kvinnor som har det svårt roffar de åt sig själv för 7500:- om året. När det gäller pengar finns det inget samvete. Tar fifflandet aldrig slut? mad.gif mad.gif
Sulawesii
YES!!
Men hur kan dom få bo kvar i lägenheterna? Det borde väl bara vara att kasta ut dom, dom har ju ingen rätt att bo där! Hoppas att någon ser till att de blir utslängda! Fan, nån rättvisa ska det väl finnas!
pejori
igår sa ordförandekärringen eller vad hon nu var, på nyheterna "det var innan min tid som stugorna hyrdes ut" som det är nån ursäkt ohmy.gif ohmy.gif
då får hon väl dra in kontraktet och säga upp hyresgästen. när hon började sin tjänst blink.gif blink.gif blink.gif
Sulawesii
CITAT (pejori @ 17-11-2004, 17:07)
igår sa ordförandekärringen eller vad hon nu var, på nyheterna "det var innan min tid som stugorna hyrdes ut" som det är nån ursäkt ohmy.gif ohmy.gif
då får hon väl dra in kontraktet och säga upp hyresgästen. när hon började sin tjänst blink.gif blink.gif blink.gif

Ja, hade hon varit en rättskaffens kvinna hade hon ju gjort det!
Iris i V-botten
Det är som vanligt.
Kliar du min rygg så kliar jag din.
Man slutar aldrig att förvånas.
andersen
CITAT (Malvia @ 17-11-2004, 16:34)
Men de får bo kvar i lägenheterna! Hoppas bara att subventionerna på hyran tas bort. Läste ni om sommarhusen som också hyrdes ut till fackfolk i stället för behövande?

Hej alla forumsmedlemmar, som en del av er vet så arbetar jag fackligt, och jag har en del insyn i Svenska livsmedelsarbetarförbundets avd 4, och vill här med passa på att försöka ge lite information om dom senaste dagarnas händelser i massmedia.

Anna Johansson-Visborgs stftelse har ingen "huvudman".Rent formellt, enligt Anna-Johassson-Visborg stiftelsens stadgar, skall Stockholms stads kommunfullmäktige utse 2 ledarmöter( förnävarande en moderat och en socialdemokrat) Länsstyrelsen i Stockholms län skall utse 2 ledarmöter efter förslag i Livs avdelning 4 och Livs avdelning 4 skall själv utse en ledamot.

Jag vill säja med dom här raderna att visst har det blivit fel men att bara kasta skit på hela fackförenings rörelsen är fel, man måste tyväär konstatera att tidningar och media ägs av penning starka intressen och att det är val om ca 1,5 år vilket spelar stor roll.

Mvh andersen
Smekajsa
Säger bara en sak "uppkomlings fasoner"

mad.gif mad.gif mad.gif
Caprice
Andersen,
tror inte någon här kastar skit på hela fackföreningsrörelsen...?

Är helt övertygad om att det finns människor som är riktigt riktiga i huvudet inom Anna Johansson-Visborgs stiftelsen....

Det är människor som utnyttjar sin position att skaffa lägenheter som gör folk upprörda, naturligtvis... Och det är dessutom dessa människor som smutskastar hela Anna Johansson-Visborgs stiftelse... Och tyvärr till viss del fackföreningsrörelse i allmänhet..

Om sedan denna skandal kommit i dagens ljus pga närstående val är det väl inte mer än rätt...?

Caprice
Posse
CITAT (Malvia @ 17-11-2004, 16:34)
Läste ni om sommarhusen som också hyrdes ut till fackfolk i stället för behövande?

Från SVT text ikväll:

CITAT
LO-toppar i kvinnors semesterhem      

Flera facktoppar har tagit över några  
 av de semesterstugor i Nacka som är    
 avsedda för behövande kvinnor.        

Den finast belägna stugan bebos sedan  
 1991 av styrelsesekreteraren i        
 Stiftelsen Anna Johansson-Visborgs    
 Minne, LO-ombudsmannen Kenneth        
 Sjökvist (s), som betalar en årshyra  
 på 7.500 kr, skriver Dagens Nyheter.  

Totalt är det 90 enkla små stugor som  
 alla ligger nära vattnet. De byggdes  
 på 20-talet för att ge lågavlönade    
 kvinnor en chans att ta semester.      
 Stiftelsen kontrolleras nu av LO:s    
 Stockholmsdistrikt och Livs avd 4.
kristerh
CITAT (renate @ 17-11-2004, 16:50)
Ja det är rent av förj.................gt.
Fy ne mig.
En sommarbostad tänkt för kvinnor som har det svårt roffar de åt sig själv för 7500:- om året. När det gäller pengar finns det inget samvete. Tar fifflandet aldrig slut? mad.gif mad.gif

För jävligt, och nu hörde jag på nyheterna att de har så dålig ekonomi bla pga att de betalar 7500 om året så nu har de sålt en del av området, och där skall de bygga lyx-bostadsrätter wacko.gif och gissa vem som har privata kontakter med byggaren?? jo givetvis ordföranden i stiftelsen... och vad har han för det? vi får väl höra snart att han fått en av lägenheterna "billigt"
De är ju så man har lust att kölhala svinen...
De där sommarstugorna hade ju varit perfekta för dessa ensamstående mödrar som aldrig har råd med semester. (det var väl det de var till för)
krister
uno
Var finns länstyrelsen. Det är väl den myndighet som har att kontrollera att stftelsernas stadgar efterlevs. Det är för sent att utöva kontroll först när felaktigheter har begåtts.
Detta får naturligtvis inte ses som ett försvar för aktuell styrelse.
Posse
I SvD-artikeln Styrelsen för LO-stiftelse får gå står bl.a.:

CITAT
....stiftelsens stadgar säger att det är behövande och mindre bemedlade som ska få lägenheter.

(---)

Enligt stadgarna får lägenheter hyras ut även till hyresgäster som inte är "behövande", men då ska hyran vara marknadsanpassad. Men flera styrelseledamöter har fått lägenheter och dessutom med reducerad hyra.

(---)

Dessutom har man fördelat lägenheterna utifrån en godtycklig prövning av den sökandes behov.

Jag har inte fått klart för mig om - och isåfall hur - dessa lägenheter och små sommarstugor verkligen aktivt "marknadsförts" till sådana människor som de faktiskt var ämnade till? unsure.gif
Blomstertanten
Mycket vill ha mer ! mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon