CITAT (Malvia @ 17-11-2004, 16:34)
Men de får bo kvar i lägenheterna! Hoppas bara att subventionerna på hyran tas bort. Läste ni om sommarhusen som också hyrdes ut till fackfolk i stället för behövande?
Hej alla forumsmedlemmar, som en del av er vet så arbetar jag fackligt, och jag har en del insyn i Svenska livsmedelsarbetarförbundets avd 4, och vill här med passa på att försöka ge lite information om dom senaste dagarnas händelser i massmedia.
Anna Johansson-Visborgs stftelse har ingen "huvudman".Rent formellt, enligt Anna-Johassson-Visborg stiftelsens stadgar, skall Stockholms stads kommunfullmäktige utse 2 ledarmöter( förnävarande en moderat och en socialdemokrat) Länsstyrelsen i Stockholms län skall utse 2 ledarmöter efter förslag i Livs avdelning 4 och Livs avdelning 4 skall själv utse en ledamot.
Jag vill säja med dom här raderna att visst har det blivit fel men att bara kasta skit på hela fackförenings rörelsen är fel, man måste tyväär konstatera att tidningar och media ägs av penning starka intressen och att det är val om ca 1,5 år vilket spelar stor roll.
Mvh andersen