Full version: Ojojojojoj
Sidor: 1, 2
Ti bee
Huff! ohmy.gif
Är ni kvar därute??
Vilken hagelstorm!!!!
(zon 1, sydöstra skåne)
Jiiiip! blink.gif

Väder är mäktiga grejjor! Jojo...

Ujujujujuj blink.gif
Om Tibee försvinner så har hon fått ett träd i huvudet...eller ett hagelkorn av museistorlek.... tongue.gif
Maria i Helsingborg
Om vi är kvar!? Det är bannemig knappt! wacko.gif unsure.gif
Vilken storm det var i natt (nordvästra skåne) och än har den visst inte släppt taget........huvva.....*håller ett fast grepp om tangentbordet*
Ciczi
Ah det är knappt... blink.gif unsure.gif

Full storm i Trelleborg också...

Ciczi
Zanna
Nu har snön kommit till Karlstads-trakten och Värmland - och det rejält! Det är underbar! Ca 20 cm snö på bilen i morse och vägarna hemma hade de inte skottat än - då är vägarna sköna att köar på. När de sedan ger sig ut och skrapar vägarna och saltar, saltar, saltar så blir det en hal sörja i stället. Jag tror de får ersättning för hur mycket salt de sprider ut på vägarna här, jag har aldrig varit med om något liknande.

Sent i går kväll var jag ute med min hund en liten stund, hon tycker det är så jätte roligt med snö så jag var tvungen att visa henne att nu hade det äntligen kommit. I kväll blir det en lång härlig promenad med bus i snön och mycket snöbollskastning.
Blomstertanten
Här i Glanshammar var det riktig snöstorm i går kväll ! Blåste hem från jobbet ! blink.gif
Naturligtvis låg vinden på mot min ytterdörr så jag kunde knappt få upp den när jag skulle hämta tidningen vid 4.30 ! wacko.gif
Men det är vissa fördelar med snön ! rolleyes.gif
Det är i alla fall ljust ute nu och jag slipper ha alla Glanshammars löv omkringblåsande i min hall varje gång jag öppnar dörren ! Nu kan jag ställa undan krattan ! biggrin.gif
*vadar med snö upp till knäna*
Ok, jag erkänner !-_- Överdriver lite grann, men snö upp till fotknölarna i alla fall ! biggrin.gif
Snön ligger vit på taken, endast tomten är naken
sleep.gif Eller blev det fel nu ? tongue.gif
jendah
tror huset lyfte och landade i Oz i natt ohmy.gif huh.gif

men nu på morgonen hade vi kommit tillbaka till jorden igen... och landat i en massa slask... tongue.gif
wolkenkrabber
här har et snöat som attan med det är säter 10cm snö på sina ställen
Kaktus-kanske
Snö!
Precis som på beställning wink.gif
Nu ser jag ej längre det som borde åtgärdas .. Och det man inte ser ... hehe eller hur var det nu igen.
cinis74
Och här i Sundsvall har det bara kommit en eller två centimetrar. Är det upp och nervända världen nu för tiden ?? wink.gif wacko.gif huh.gif biggrin.gif
Kaktus-kanske
Jo det verkar nästan så smile.gif
yla
oj måste nog ringa skåne o höra att de e okey me dom om de blåste så hemskt
unsure.gif
Helen i Piteå Zon 5
Här hos mig så har vi ett tunt puderlager av snö som kom för någon natt sedan, men vi har kallt, -17gr. solen skiner och det är vindstilla, ganska vackert med andra ord. smile.gif /Helen
renate
Här blåser det frisk.Snön som kom i går kväll smälte bort,men temperaturen sjunka nu och det snöar lite lätt.Tror det är halt ute,det börja fryser på. smile.gif
Yin o Yang
Degerfors fick 15 cm i natt och nu snöar det ganska ordentligt igen! smile.gif Jag har inget emot snön - det blir mycket ljusare och mysigare ute wub.gif . Vore fint om det låg kvar till skyltsöndagen, för stämningens skull sleep.gif
kristerh
Här i södra stockholm har det kommit 10-15 cm i natt, började strax efter 11 igårkväll, och förståss så ligger det på + sidan nu +0,7 så det packar ihopsig, hörde på nyheterna att vi kommer att få mer i em. gillar inte när det är + ena dagen o minus nästa unsure.gif
krister
miiapiia
Vicke väder!!!!!!!!!!
Här i värmland har det vräkt ner samtidigt som vinden tjutit runt knuten.
Nu på förmiddagen (tors) fortsätter snön att falla. Fördelen är ju att det
blir så mycket ljusare ute. wink.gif
kristerh
Precis nu har det börjat vräka ner utanför mitt fönster(igen), man ser bara några meter framåt...
Jag rekommenderar mjällschampo till dem där uppe laugh.gif laugh.gif
krister
Blomstertanten
Nu har jag snart snö till knäna ! laugh.gif
Fenja
Här yr snön så det visslar runt husknutarna, precis som i Mumindalen! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 18-11-2004, 10:33)
Här hos mig så har vi ett tunt puderlager av snö som kom för någon natt sedan, men vi har kallt, -17gr. solen skiner och det är vindstilla, ganska vackert med andra ord. smile.gif /Helen

Likadant här hos mig i Luleå, solsken, vindstilla, klart och - 16° kallt.
Just nu uppochnervända världen men vi kommer ikapp och förbi innan vintern är över.
Och sedan, när ni sörlänningar börjar rapportera vårtecken framåt mars - då pulsar vi i metertjock snö en månad till... wacko.gif
Malvia
Södra Uppland.
-2 grader kl.07:00 och 2 dm nysnö. Kraftigt snöfall och blåst hela f.m. Körde svärmor till Uppsala vi 55:an, det var intressant- tog tid.
Tack och lov nya dubbdäck.
Tyvärr har vi nu + 1 grad, blr halt och slirigt, ska bli minus på e.m. spännande väglag!!
*Felix matte*
Strålande sol -13,6 gnistrande vit snö biggrin.gif kan inte vara vackrare wub.gif
Här ser du live
och här ser du COOP parkering en bit från mitt hem.
Fialotta
Himmel o plättar...nu har ovädret kommit
till mig, går höga vågor o vräker ner snö...
tänder en brasa o sitter inomhus o myser smile.gif tongue.gif
andreas i uppsala
Det här var vad jag vaknade upp till. Det kanske ser fint och fridfullt ut men det är det verkligen inte. Det är blötsnö, som är livsfarligt! Det är nämligen plus utomhus...
Blomstertanten
Andreas ! Vad är det för växt du har gömt i lådan ? *nyfiken*

Det som göms i snö kommer upp i tö tongue.gif
Eva i Skåne
CITAT (Ti bee @ 18-11-2004, 00:22)
Vilken hagelstorm!!!!
(zon 1, sydöstra skåne)
Jiiiip!  :blink:

Väder är mäktiga grejjor! Jojo...

Inte en snöflinga har synts till här i sydvästra skåne, men när du skriver hagelstorm så inser jag att det säkert var hagel som slog på rutorna nån gång efter midnatt.

Idag har vi sol och blå himmel, men huu vilken storm. Det var inte skönt att gå från bussen när jag kom hem för en timme sedan. Det ska rejäl vind till när t o m ett mumintroll kommer i obalans biggrin.gif
andreas i uppsala
Blomstertanten, det är en banan tongue.gif Musa Basjoo heter den
mulle
Hej Andreas!
Jag kollade exotic-sidan eftersom bananen (och agaven tidigare i veckan) fick mig att inse att det bor en äkta entusiast i dig!
Jag blev road av vad jag såg... Är det faktist bara karlfolk som intresserar sig för exotiska växter av "din" kaliber???
Spännande hobby har ni i alla händelser!!!
Jag plockar själv frön från olika håll på jordklotet. För det mesta får de "dansa en sommar" - som i år en asiatisk gudomlig koboltblå klättrare som ingen visste vad det var.
Och i köket står mitt eukalyptusträd som härstammar från en levadapromenad på Madeira för många år sedan... Osv.
Plantor har jag däremot inte vågat mig på men kanske jag borde börja! Jag ska till Kina nästa vecka - få se vad jag kommer hem med!
Mulle
Fialotta

Såhär ser det ut hos mig just nu...taget genom fönstret,,,Brrrr
amaira
Jojo, tung våtsnö närmare två dm. Fint.
kerstin z5-6
Bara karlar!!??? -som odlar bananer ute kanske , men inne har i alla fall jag ett par -den största snart 3 m hög smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
andreas i uppsala
Jag skulle gissa på att 99% är män. De resterande 1% är Kerstin och några kvinnor i Nordamerika tongue.gif
lotta_
CITAT (Betty @ 18-11-2004, 11:22)
Och sedan, när ni sörlänningar börjar rapportera vårtecken framåt mars - då pulsar vi i metertjock snö en månad till... wacko.gif

Så sant, så sant. Men vi har en fantastisk vårvinter, den slår allt! smile.gif
Yin o Yang
Längesedan vi pratade väder wink.gif . Idag visar almanackan 7 december, men det kan man inte tro när man tittar ut genom fönstret blink.gif . Knallblå himmel, inte ett snökorn och + 7 grader wacko.gif . Det ska inte vara så nu, det ska vara julstämning med snö och lite minusgrader mad.gif
mulle
Jag har absolut INGET behov av en vit jul längre utan avgudar detta kontinentala klimat som vi plötsligt belönades med efter veckor av vidrigt vinterväder!!!!
För mig får hela vintern gärna fortsätta som grön!!!
Mulle
yla
ljuvligt o vårlikt ute
tur jag åkte pulka medans det gick laugh.gif
nu e de inge snö i backen mer sad.gif
vem vet kan de va så at vintern e slut
nej det tror inte jag
vi flyttar mammas grejer efter nyår då kommer de nog ett riktigt snöoväder tror jag wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (oldwolfie @ 07-12-2004, 13:47)
vi flyttar mammas grejer efter nyår då kommer de nog ett riktigt snöoväder tror jag wub.gif

Så tänkte jag också helgen som gick, då vi var i Uddevalla och hjälpte dottern med flytt, men.......

ingen snö, ingen halka och inte ens regn rolleyes.gif

Här i sydskåne har vi också behagligt milt väder. Vårväder - ja varför inte smile.gif .
Jag som inte riktigt velat känna att sensommaren tagit slut... och så vår nu. Härligt biggrin.gif
*Felix matte*
10,3 minusgrader men bara några cm snö... Snart är det jul biggrin.gif
Yin o Yang
CITAT (Felix matte @ 07-12-2004, 16:07)
10,3 minusgrader men bara några cm snö...

Lyckans Dig, så vill jag att det ska vara här också, i Degerfors sad.gif . Särskilt eftersom jag ska fira jul i Skåne och där lär det knappast vara något annat än "grön jul" som gäller tongue.gif
vickeva
CITAT (Yin o Yang @ 07-12-2004, 16:34)
CITAT (Felix matte @ 07-12-2004, 16:07)
10,3 minusgrader men bara några cm snö...

Lyckans Dig, så vill jag att det ska vara här också, i Degerfors sad.gif . Särskilt eftersom jag ska fira jul i Skåne och där lär det knappast vara något annat än "grön jul" som gäller tongue.gif

Varför ska det vara vit jul i Degerfors om du ska fira jul i Skåne??? laugh.gif wacko.gif
kopernikus
Nu är det skittrist ute...regn, regn, regn....all snö har regnat bort...VILL HA SNÖÖÖ..NUUU!! smile.gif
Yin o Yang
CITAT (vickeva @ 07-12-2004, 20:40)
Varför ska det vara vit jul i Degerfors om du ska fira jul i Skåne??? laugh.gif  :wacko:

Jag vill att det ska vara vitt NU rolleyes.gif , så jag kommer i julstämning innan vi åker till Skåne biggrin.gif. Sedan gör det inget om det är vitt när vi kommer hem igen sleep.gif
cinis74
I Sundsvall är det plusgrader, regn, storm och blåis. Höll på att slå mig halft ihjäl när jag skulle ta mig i och ur bilen i morse, för att inte tala om till och från. *suck* Jag som vill ha en vit jul......
Betty
Hos mig i Luleå just nu: -5,5° och alldeles lagom lite snö.smile.gif
Lars-Olof Arvids
Ni talar om julen - är ni säkra på att det inte är påsk vi ska fira om ett par veckor? Här i Bohuslän har det varit ca 8-9 plusgrader och sol i flera dagar, och det skulle inte förvåna mig särskilt mycket om det snart kommer rapporter om snödroppar och tussilago. Idag blåser det inte ens ute, som det har gjort rejält förut. Det är ingen julstämning precis, men väldigt vackert!

Olle
Ewa smålänska höglandet
Idag har det varit som vår, soligt och fint, ingen snö

/Ewa zon 4-5
yla
jupp soligt o fint o jag plockade en portion höstkantareller och en gul kantarell
lagom till en macka
rolleyes.gif rolleyes.gif
amaira
Nu får du sluta plocka svamp Oldwolfie! mad.gif Det GÅR inte! Ju!
Vet du inte att det är december!!! ???

Fast egentligen är jag ju bara avundsjuk sleep.gif . Är den god också? Inte bara vattnig och blaskig?
*Svarar själv* Ja det är klart den är, annars skulle du ju inte äta...

wub.gif /amaira
yla
CITAT (amaira @ 08-12-2004, 18:52)
Nu får du sluta plocka svamp Oldwolfie! mad.gif Det GÅR inte! Ju!
Vet du inte att det är december!!! ???

Fast egentligen är jag ju bara avundsjuk sleep.gif . Är den god också? Inte bara vattnig och blaskig?
*Svarar själv* Ja det är klart den är, annars skulle du ju inte äta...

wub.gif /amaira

helt rätt amaira
de e god o inte vattnig då skulle den inte ens få följa me hem
amaira jag hittade inga då snön låg iallafall
ja jag fattar inte själv att de e så mycket iår o så länge
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jagvet att de e december men svampen vet de nog inte tror jag unsure.gif
ja de ska bli kul o se va de blir av denhär vintern
tror ni de blir nå mer vinter iår
o hur lång tror ni den kommer bli isåfall
vi skulle ju kunna gissa o så får vi se vem som hade rätt
jag börjar o gissa at de blir snö i januari en vecka till
o sen barmark till i februari o så ett helsikes oväder då andra veckan som ligger i tre veckor minst
o sen i april då kommer de bergis att snöa i skåne från den 1 till den 20onde
japp nu har jag gissat
va tror ni

smile.gif rolleyes.gif tongue.gif
mulle
Jag måste ju tro det jag hoppas:
- en riktigt mild vinter med snö i korta perioder i januari / februari
- en varm vår
- en sommar som varken är torr eller kall. Värme och mycket regn vill jag ha!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon