Full version: kallbnk...fr kall?
jessica zon6
Undrar lite ver kallbnken d det nu r- 18grader ute,d r det ca -7-8grader inne i kallbnken....ska jag lgga ver mattor eller liknande nu d inte snn finns som tcke smile.gif

mvh jessica
kerstin z5-6
I vntan p sn -kanske men lgg grna ut en plastsck innan s mattorna inte fryser fast ver bnken
Ska vl sna snart hr med .. sad.gif
Ingrid p Vstkusten
Jag har ett lock till min som extra skydd.....s att det r luft ovanfr vxterna med menar jag.

Geotextil av den tjockare varianten fungerar ocks suuper ;-)
Helen i Pite Zon 5
Jag har i mina kallbnkar vxter som r frsdda i r, i sina egna krukor, nergrvda i sand. Nr det regnar som mest under hsten lgger jag fnster ver bnkarna men har en kloss som hller upp fnstret s det inte ska bli varmt, endast hlla bort allt vatten. Sen nr det blir riktigt kallt och brjar sna tar jag bort klossen, sen fr fnstrerna ligga ver ldorna hela vintern, dom blir s smningom helt tckta av sn. P vren skottar jag sn ver s lnge det gr, kastar ven in lite under rutorna s att det inte torkar dr. Har upptckt att verlevenaden av plantor r betydligt strre med den hr metoden n d jag lt det sna in i kallbnkarna, tminstone hos mig. /Helen
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon