Full version: iris
-asno-
Hej
Har just kommit på att jag behöver ha irisar. Vilka sorter kan tänkas gå hos mig i en slänt, full sol och sandblandad jord i zon 7? Har läst frölistan att de behöver köldperiod, men blir sådderna lika som fröplantan?

/Åsa
kerstin z5-6
Iris sibirica -alla färger o namnsorter -blir ofta rätt lika anfadern -tar en stund innan de blommar dock
Germanica kan du säkert ha en del med -jag har sått några olika sorters Iris i fjol -blev mest grässtrån år ett
Dessa två släkten vet jag är säkert härdiga hos dej

Verberge har ett stort sortiment -Därifrån kommer alla mina stora -rek den konjaksfärgade! Iris sibirica Jewelled Crown

EX Dewful -pale blue Iris sibirica kostar för en knöl ca 18 svenska kronor
Ska beställa i feb mars vill du haka på den best så maila mej !
K
ps Ingen frakt tillkommer smile.gif
K
Eva St
Har en blå Iris med stela blad som du kan få skott av i vår om du vill den behöver delas och jag har ett antal plantor av den
-asno-
Ja egentligen - varför ska man så när det finns så snälla människor laugh.gif laugh.gif
Jag svarar glatt jatack till båda erbjudandena!

/Åsa
kerstin z5-6
Ok jag gissar att best går i väg i februari -Kolla in sajten i lugn o ro o maila best till mej .
Det går även att beställa papperkatalog via hemsidan -vårlökar som/tulpaner finns inte med i vårbest -men det ser du på hemsidan -du har adressen dit va?
-asno-
Nä, ingen adress har jag. Hittills och ett tag till är egentligen det svenska utbudet stort nog för mig laugh.gif Men man kanske kunde få en hint om var sidan finns...

/Åsa
-asno-
Joho, hittat den som Eurobulb.

/Åsa
kerstin z5-6
Just det Eurobulb

är inte hundra på eurons värde just nu -brukar räkna en euro ca 8 kr -vi har ett konto och kommer att beställa för mer än 90 euro varav fraktkostnaden blir noll kr
Eva St
Påminn mig framåt våren när det börjar bli dags så jag inte glömmer av dig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon