|
Christoffer
19-11-2004, 06:32
Är ni morgontrötta, eller börjar ni dagen med att bli pigga?
Just nu är jag rätt trött, klockan är halv sju, men jag vet att jag blir pigg om jag får i mig ett paket blåbär, utblandad med Verum hälsofil. För mig behövs inget kaffe, bara detta. Är jag extra trött, tar jag skivat, hårdkokt ägg på bröd.
Någon som har andra tips?
Ingrid på Västkusten
19-11-2004, 07:08
Jag är också morrontrött men jag kliver upp tidigt ändå - halv sex på morronen - inte dåligt ;-) tycker jag själv. Mitt tips är att träna på morronen, speciellt om man är morgontrött för efetråt är man totalt klarvaken och dagen flyter på bra - :-)
Skulle misstänka att de flesta vill ha kaffe för å bli pigga - men jag har aldrig mått så bra sedan jag slutade dricka kaffe.....det är inte hälsa för alla att dricka kaffe misstänker jag. Grönt te på morronen, kokt ägg, råa morötter, kalkon eller något annat, det är smaskens det. Inte för jag vaknar av det :-)) men en förutsättning för att vakna och ha en bra start på dagen är faktiskt FRUKOST!
Näpp! Ingen morrontrötter här.  Däremot är jag kvällstrött, vilket har sin naturliga förklaring antar jag...
Christoffer
19-11-2004, 07:50
Hmmm... träna på morgonen, det kanske man skulle göra. Det är ju precis vad Tintin gjorde i seriealbumen...
kerstin z5-6
19-11-2004, 07:57
ja morrontrött - ....... till min natur och inget att göra åt Träna på morronen .. glöm det Äta kalkon -never kaffe ja ....sen släpper komat vid 10 tiden ...just nu skriver jag alltså i sömnen
cinis74
19-11-2004, 08:04
wolkenkrabber
19-11-2004, 08:37
kan vara Extreeemt seegt att ta sig upp ur sängen det kan ta runt en 15 min eller så men när jag väl är uppe går det bra
Fialotta
19-11-2004, 08:59
CITAT (wolkenkrabber @ 19-11-2004, 08:37) kan vara Extreeemt seegt att ta sig upp ur sängen det kan ta runt en 15 min eller så men när jag väl är uppe går det bra  Hoppla, hoppla W...vet varför du är trött på morgonen...nattuggla är du ju
Jag är ingen morgonmänniska alls, vill ha långa sega mornar i morgonrock, de har jag skaffat mig nu, såååå himla skönt en ny tid har börjat...har slutat jobbat
wolkenkrabber du sa ju att du går upp då klockan ringer morgontrött jajamensan ,morgonrock lääänge japp lugna stilla morgnar för att sakta ta sej in i vaket läge jaa svårt att kliva ur sängen o svårt att komma i den sen konstigt eller hur men däremmellan e de skönt undras om man skulle sluta me kaffet o börja me blåbär det låter faktiskt inte så dumt,,,,,,,,,,,,har ju en hel del i frysen får se imorron
Kaktus-kanske
19-11-2004, 09:09
Morgontrött till max! Träna på morgonen *hihi* det skulle vara en syn för gudarna  Men blåbärs tipset skall jag anamma, mums!!
Jag är morgontrött, men inte så allvarligt. Har jag väl vant mig vid att gå upp tidigt så går det bra, men sedan är jag expert på att ställa tillbaka mig till att gå upp betydligt senare. Är uppe sent på kvällarna ju, för jag kan oftast inte somna innan midnatt oavsett när jag ska upp på morgonen! Upp ur sängen kommer jag alltid snabbt och ögonlocken känns förvisso extra tunga vissa mornar, men jag blir ändå pigg efter en liten stund. Det dumma är att jag blir pangtrött lite senare på dagen om jag har varit extra trött på morgonen.  Å det går inte direkt att sova middag på jobbet! Något som piggar upp mig när jag är trött, är en kopp te! Inget kaffe här inte!
Yin o Yang
19-11-2004, 10:45
Jag är morgonpigg och kvällspigg  . När klockradion går igång går jag upp direkt, vilket min gubbe har oerhört svårt att förstå  . Han undrar jämt varför jag inte kan ligga och dra mig lite  . Jag fungerar inte så helt enkelt, utan vill ta vara på dagen  och kvällarna
Gunvor Nilsson
19-11-2004, 10:54
Är jag morgontrött? - Inte det minsta! Tips för morgontrötta: - Skaffa katter! /Gunvor
CITAT (Gunvor Nilsson @ 19-11-2004, 10:54) Tips för morgontrötta: - Skaffa katter!  Eller hund... Ciczi
Hannele
19-11-2004, 11:13
CITAT (Gunvor Nilsson @ 19-11-2004, 10:54) Tips för morgontrötta: - Skaffa katter!   Hur blir man piggare av det?? Jag blev bara ännu tröttare.
CITAT (Gunvor Nilsson @ 19-11-2004, 10:54) Är jag morgontrött? - Inte det minsta! Tips för morgontrötta: - Skaffa katter! /Gunvor neru inte blir man piggare av dom för jag har ju själv fostrat dom o dom sover lika länge som jag o går o lägger sej lika sent
Morrontrött och kvällspigg, eller snarare; morrontrött p.g.a. kvällspiggheten. Eftersom jag inte behöver stressa iväg någonstans på mornarna så kan jag stanna uppe sent på kvällarna och vaknar därför sent men utvilad på mornarna. Byta ut kaffet mot träning och blåbär...? Skulle aldrig ens snudda vid tanken! Man brukar ju säga "Sådan herre - sådan hund" Det gällde när jag hade hund förrut, han sov lika länge som mig, oftast längre!
Sulawesii
19-11-2004, 14:07
Jag är både morgontrött och kvällstrött  . Förr var jag morgonpigg, jag vet inte vart det tillståndet har tagit vägen sen några år tillbaka. Förr tillfället, i och med den mörka årstiden, är jag dessutom förmiddags- och eftermiddagstrött också!
kerstin z5-6
19-11-2004, 17:07
Man kanske kan hänga upp en armatur över sängen Kerstin..och insupa ljus i sömnen....med koffein..intravenöst kanske.. Skulle vara en bra variant...för jag är trött...alltid.....
wolkenkrabber
19-11-2004, 19:10
CITAT (oldwolfie @ 19-11-2004, 09:07) wolkenkrabber du sa ju att du går upp då klockan ringer morgontrött jajamensan ,morgonrock lääänge japp lugna stilla morgnar för att sakta ta sej in i vaket läge jaa svårt att kliva ur sängen o svårt att komma i den sen konstigt eller hur men däremmellan e de skönt undras om man skulle sluta me kaffet o börja me blåbär det låter faktiskt inte så dumt,,,,,,,,,,,,har ju en hel del i frysen får se imorron  ja men min klocka har snooze funktion.. trycker jag av den går den igång efter 10 min eller... men under dom 15 minene gnylar jag mig bara i sängen för att det är så kallt i rumet.. nog kommer jag upp i tid ska du se
kerstin z5-6
19-11-2004, 19:47
CITAT (Christoffer @ 19-11-2004, 07:50) Hmmm... träna på morgonen, det kanske man skulle göra. Det är ju precis vad Tintin gjorde i seriealbumen...  Träna på morronen är precis vad jag ska göra, en timmes spinning på lördagsmorgonen sen lovar jag att ni inte somnar om eller som Gunvor säger en katt som krafsar på insidan av dörren och vill ut är perfekt och har man sen somnat om så hoppar han på handtaget, så det sjunger i hela huset och vill in "det e kul"*H
netaave
20-11-2004, 17:55
Får jag bara tid på mig på morgonen så går det bra. Måste sitta på sängkanten och filosofera lite innan jag kan gå och göra mig i ordning. Kaffe får jag inte i mig direkt på morgonen, nej då måste det vara en kopp te med honung och en rund-och-god med lite keso och skinka. Däremot tar jag kaffe direkt när jag kommer till jobbet. Läser tidningen i lugn och ro under frukosten och måste sen ha minst en halvtimma till lite bestyr innan jag kan sätta mig i bilen.
zaaritha
20-11-2004, 20:01
Jag är verkligen nattmänniska! Kan va´uppe till 01-tiden! Men--morrontrött........... Som tur är; katterna o hunden är likadana! Nu är jag sjukskriven, men annars måste jag- förstås--upp i tid, på morron!
*Felix matte*
20-11-2004, 20:15
Absolut inte morgontrött. En mugg nybryggt kaffe... en stund vid datorn och sedan en tur på motionscykeln... stereon på med ljuvlig klassisk musik som får det att kännas som man cyklar ute en solig sommardag Jag har aldrig behövt väckarklocka...var alltid uppe ett par timmar "innan dags"... nu är jag helledig men är ändå tidigt uppe.
Jag är en riktig nattuggla och mina djur har lärt sig, så länge jag sover så är allt lugnt. Men direkt jag reser mig är det väldans brått med mat, kel, rastning och allting annat. OBS! Att denna "djuraktivitet" blir likadan även om jag går upp flera timmar innan jag brukar... så man undrar lite över vad som är betingade reflexer´respektive verkliga behov i detta fall.... Mvh Fenja
Morgontrött? Jaa, liite. Kvällsmänniska, uppe sent, sover lite, sover igen i helgerna. Då är det lata mornar...  Mitt vardagstips för att komma igång är honung! En tsk honung i lättyoghurten så säger det "pang" och sen är man klarvaken! Men egentligen är jag kanske inte så morgontrött? Har bara en lång startsträcka. Måste ha minst 2 timmar på mig att "strosa" hemma innan jag kan ge mig iväg ut i livet utan att ta skada av stressen. Så växtskötsel m m sker mellan 6.30 - 8.30 på morgonen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|