Caprice
Det håller ju på att experimenteras för fullt för att ta fram en riktigt blå ros, men vad tycker ni om det..?

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.. Av någon anledning känns det svårt att tänka sej att det skulle bli snyggt..?
Skulle inte plantera den på framsidan av huset, möjligtvis plantera för att se hur den blev någonstans i ett hörn av trädgården... tillsammans med ngt vitt...?

Caprice
zaaritha
Nja--för min del--så gillar jag inte blå rosor eller blå nejlikor!
Verkar--i mitt tycke--konstlat!
Kattgräs
Jo, som omväxling och som en färgbrytning kan jag absolut tänka mig blå rosor. Det finns ju andra blå blommor, så det handlar om ovana tror jag - precis som det tog ett tag innan man började uppskatta mörka nästan svarta tulpaner och annat.
Fialotta
Njae...tycker det ser onaturligt ut...vill
nog inte ha sån i min trädgård eller i bukett heller...
spontant alltså unsure.gif
Kajsa
Rhapsody in Blue

Det kan jag visst tänka mig i en kruka som ett eget blickfång, bor man i zon 1-2 kan man gräva ner dom i rabatterna och tänk så vackert att blanda med vita rosor. Rosen Mainzer Fastnacht ser ut som blåbär och mjölk, den vill jag gärna ha i en kruka.
birgitek
Vet inte riktigt, men kanske som ett utropstecken i en vit rabatt
Birgit Ek
lisselbo
Läcker, tycker jag iallafall, skulle kunna tänka mig att skaffa en.
mvh Marie
Eva i Skåne
Dessa fick jag när jag fyllde år. Färgade på konstgjord väg. Kan ännu inte bestämma mig för vad jag tycker, men ALDRIG skulle jag odla den färgen.

Rosor ska vara GULA wub.gif , eller rosa, laxfärgade, vita , röda, orange, men kanske kommer man vänja sig vid blå med de nyanser som visas i inlägget. Man ska aldrig säga aldrig rolleyes.gif

renate
Nej,inga blå Rosor här.Jag har gammaldags rosor,rabattrosor har jag slutat med.Rosor kan har alla möjliga färger men inte blå! Inte ens i en bukett.
netaave
Varför inte, det finns ju massor av blå blommor så varför inte blå rosor.
Caprice
Kajsa,
Rhapsody in Blue är inte blå... snarare violett..
Har själv Blue Parfum, vacker, men inte blå...

Den som de försöker få fram ska vara riktigt BLÅ...
Som den på min bild i början av inlägget..

Caprice
Boxer
Helläckert! wub.gif Det ska vara som färgen på den stora bilden, och inte de infärgade.

Jag älskar blått och skulle vilja ha hela tomten full av denna underbara färg. wub.gif wub.gif biggrin.gif
Kajsa

Mainzer Fastnacht

Caprice, tycker du om denna? Ihop med en lila Gallica ros mmm
lotta_
Blåa blommor är vackra, de bryter som sagt bra av i trädgården. Men färgen ska vara äkta! Kan därför tänka mig "äktblåa" rosor.
Caprice
Kajsa,
den är jättefin!

Ser precis ut som Blue Parfum, de är otroligt lika...

Dessutom doftar de härligt..! wub.gif

Caprice
Betty
Jag gillar verkligen blå blommor, men blå rosor... njäe...tror inte det...
Hannele
CITAT (zaaritha @ 20-11-2004, 01:41)
Verkar--i mitt tycke--konstlat!
tongue.gif Jag gillar allt konstlat!

Rhapsody in Blue
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon