Full version: Amaryllis
Eva St
Är det LITE vatten som gäller för att inte Amaryllisen ska bli för lång och gänglig????????
zaaritha
Ja, man ska nog vattna försiktigt, så löken inte ruttnar!
Duttar på mina fyra olika-- vatten en gång i veckan. Alla har nu knopp o bladanlag, men vet ju ej, hur det går se´n!
Betty
CITAT (Eva St @ 20-11-2004, 01:06)
Är det LITE vatten som gäller för att inte Amaryllisen ska bli för lång och gänglig????????

Ja.
*Felix matte*
Två av mina gamla lökar har fått långa blad, de andra två har inte vaknat än... igår stoppade jag pappersstrut över... gjorde jag rätt?
Orchid
Mina två amaryllislökar, har blivit jättelånga... ena har blommat, den andra är har knopparna inte öppnat sig än på. Kan jag klippa av den som blomman inte öppnat sig på än, och lägga den i en vas?
Plus, ena av lökarna är jättemjuk och ser inte riktigt frisk ut (Det e den som har fått knoppar, men inte öppnat sig än) men jag har skött båda lökarna likadant, inte gett dem för mkt vatten. Någon som vet varför den har blivit så mjuk?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon