P sndag hentet jeg hjem 17 pallkrager. Hurra! Skal prve f oljet/beiset/malt dem fr sesongen begynner. S blir det finne ut hvordan de skal plasseres i hagen, hva som skal dyrkes hvor osv. Jorddekke m det ogs vre, ganger mellom og grus/bark i gangene etter hvert. S m jeg vel prve skaffe noe hestegjdsel hjem. Har en stall ikke s langt unna, der kan jeg kanskje f hentet noe hestemkk m/spon. S var det kjpe mer jord for ha verst.
Og s....
Kan jeg prve plante og s etter beste evne.
Jeg skal ha flgende (etter planen): Asparges (2-3 i hyden), bringebr (hallon) (1-3 i hyden), rips (2-3 i hyden), jordbr (2-3 i hyden), gulrot, nepe, reddik. Jeg vil ha 1 full av slingerkrasse (blomkarse) og ringblomst i midten for farge/blomstring. Og s kanskje litt annet om det blir plass.
Der jeg skal ha pallkragene er jorden s full av gamle trertter at det nesten er umulig grave, s derfor m jeg ha opphyde bed. Men ganske bra med sol, fra tidlig morgen til ca 17-1800. Litt skygge av et epletre midt p dagen.
Vel, dette er planene og drmmene. S gjelder det f omsatt dette til virkeligheten. Gleder meg til vren. Takk for at jeg fr lre mye av dere her inne.