|
Hej alla odlare! Fick en idé från ett annat forum jag varit på. Där blir alla användare tilldelad ett namn, beroende på hur många inlägg man gjort totalt. De högre namnen ger ju lite mer status!  Namnen syns vid användarens "totala inlägg". (Här kunde det namnet stå istället för "Medlem" under användarbilden) Klurade lite på vad det skulle kunna vara för namn här på odla, och spånade fram detta; (antal inlägg) tomatkastare 0-20 trädfällare 20-50 maskrosodlare 50-100 bukettknytare 100-180 frösamlare 180-260 ? 260-500 ? 500-900 ? 900-1500 ? 1500-3000 ? 3000-5000 ? 5000-10000 odlingsmästare 10 000 --> Har ni några idéer om vad de lite "högre" namnen skulle kunna vara? Typ "orkidéförökare", eller något som är svårt. Rätt kul att klura på faktiskt!
GoSatta
22-11-2004, 22:29
min erfarenhet från andra forum är att det oftast skapar en hel massa onödiga inlägg som görs av folk enbart för att "stiga i rang", ofta med resultat att systemet tas bort helt efter som det blir mycket mer jobb för moderatorerna.
Det är väl ingen tävling, eller....?
CITAT (lotta_ @ 22-11-2004, 22:32) Det är väl ingen tävling, eller....?  Tyvärr så är det en del som ser det så...
Nej det är ingen tävling, kanske snarare en lek. Kul om det händer något mer än att det står "Meldem" efter 10 inlägg, och sedan aldrig nåt annat.
Men det kanske skapar mer bråk än gemenskap, vad vet jag. På de andra forumen funkar det iallafall bra, och jag tycker det är kul. (det kanske inte ens borde stå "antal inlägg", det kanske blir som en tävlig....)
Som ganska ny tycker jag nog att det är ganska bra och demokratiskt som det är. Risken är att en som lagt många inlägg får högre status och respekt, oavsett vad som skrivits. Nya medlemmar kanske inte vågar svara på deras inlägg just pga detta. Ta inte illa upp, det är kul med nya ideér men jag tror att just den här faller.
Caprice
23-11-2004, 00:59
Jag tror jag förstår hur du tänker humla, det är en rolig tanke, men i praktiken funkar det nog inte.. Nej, jag tycker inte heller att det ska vara någon tävling i att skriva flest o mest inlägg, vilket risken kan bli just att vissa gör.. Huvudsaken är att man får vettiga svar när man ställer en fråga.. Och det brukar man få här! Man märker tydligt att vissa är duktiga på träd, andra på buskar, någon på vissa ovanliga perenner... Andra är riktiga ide´sprutare, och en del gillar att diskutera allt möjligt... Det som sedan binder samman oss alla här är ett genuint trädgårdsintresse.. Det är härligt..! Caprice
Ingen bra ide,det är inget forum man tävlar om vem som skriver mest inlägg.Nej sånt passa inte i ett trädgårdsforum.Det är bra som det är.
jag har inte ens sett den där lilla texten om antal inlägg såg den först nu så jag skulle nog inte se annat heller attans blindstyre jag e
Håller helt med er andra inget statustjafs här inte. Själv skriver jag för att det finns vänner här som man kan fördriva en rolig stund med och så har vi ju vårat gemensamma intresse. Som Lotta säger: det är väl ingen tävling heller. *H
netaave
23-11-2004, 15:38
Nääe, det tycker inte jag!
Fialotta
23-11-2004, 15:48
Tycker det är bra som det är nu...lugnt o fint...
andersen
23-11-2004, 15:57
Ja låt forumet vara som det är, det är inte antal inlägg som betyder något utan vad som skrivs det finns många här med kloka och bra kunskaper som inte skriver så ofta men när dom skriver så inger dom förtroende.
CITAT (oldwolfie @ 23-11-2004, 14:43) jag har inte ens sett den där lilla texten om antal inlägg såg den först nu så jag skulle nog inte se annat heller attans blindstyre jag e  Nä,nu när du säger det,jag har inte heller sett den lilla texten,eller inte lagt märke till den.
pisanggoreng
23-11-2004, 19:33
De som vill kan ju få betrakta sig själva som "mästarodlare"...
Det va inte mycke man fick för nya idéer... Tyckte själv det va roligast att försöka komma på namn! Nej, ni har nog rätt. Det stannar kanske inte med en kul grej. Ni kanske har några andra idéer om hur man kan liva upp forumet lite? Lite konstruktiv kritik, tack! Inte bara negativ. Gillade din idé Jendah!
*Felix matte*
23-11-2004, 21:40
Ooops! sååå många inlägg!!!!  ... har aldrig lagt märke till vare sig medlemsnummer eller antal inlägg Nää... inte ska man tävla om antal inlägg... det här forumet är bra som det är  (fast det kanske inte alls var vad det handlade om... orkar inte läsa allt från början av tråden)
CITAT (humla @ 23-11-2004, 21:35) Lite konstruktiv kritik, tack! Inte bara negativ. Gillade din idé Jendah! Tack, men jag var inte särskilt allvarlig, även om det kunde vara kul...  Gillar inte ideen med "status" i ett forum... som tidigare sagts blir det lätt tävling av det Tycker att odla är ett livligt, aktivt och trevligt forum som det är  - framför allt om jag jämför med andra forum... därav mina närmare 300 inlägg sen i våras... inte mycket jämfört med många andra här, men fler inlägg än jag gjort i mitt andra "stammis" forum på 3 år... och då är det ämnet kanke ändå "närmare hjärtat" än trädgård... jag målat hela mitt liv, men inte haft egen trädgård förrän senaste ca 5 månaderna...  Ideer är väl aldrig fel - och alltid välkomna, men folk tycker olika... och lägger man ut en idé på nätet får man tyvärr tåla både ros och ris... Jag tycker det är trevligt att du kommer med ideer! Fortsätt med det!  Det livar ju också upp forumet, eller hur? Även om just den här ideen kanske inte var så populär ojdå... det var långt för att vara jag, pratar massor men är inte vidare på att skriva lika mycket...
Det har ju diskuterats tidigare här när forumet var relativt nytt. (det nya alltså). Då var det diskusioner om antalet gröna bluppar. CITAT Ooops! sååå många inlägg!!!! ... har aldrig lagt märke till vare sig medlemsnummer eller antal inlägg hrmm...
*Felix matte*
23-11-2004, 22:36
CITAT (Virgo @ 23-11-2004, 22:35) CITAT Ooops! sååå många inlägg!!!! ... har aldrig lagt märke till vare sig medlemsnummer eller antal inlägg hrmm... Och? Kan du utveckla din "harkling"? Det känns faktiskt viktigt för mig.
CITAT Och? Kan du utveckla din "harkling"? Det känns faktiskt viktigt för mig. ok hrm.. försökte hitta de gamla inläggen om detta fenomen, men gick bet på det. Fel av mig att bara citera dig, då fler tydligen inte ser vad som står till vänster i inläggen. Ungefär så här som vid schlagerfestivalen. Ingen har tittat på programmet, men alla har råkat gå förbi TV´n och sett några "glimtar" Långsökt? Vet ej.
*Felix matte*
23-11-2004, 23:15
CITAT (Virgo @ 23-11-2004, 23:03) CITAT Och? Kan du utveckla din "harkling"? Det känns faktiskt viktigt för mig. ok hrm.. försökte hitta de gamla inläggen om detta fenomen, men gick bet på det. Fel av mig att bara citera dig, då fler tydligen inte ser vad som står till vänster i inläggen. Ungefär så här som vid schlagerfestivalen. Ingen har tittat på programmet, men alla har råkat gå förbi TV´n och sett några "glimtar" Långsökt? Vet ej. Långsökt... Javisst! Siffrorna till vänster var helt ärligt en nyupptäckt för mig idag. Men jag undrar ändå... varför "harkla" för just mitt ärliga inlägg? Näää du Virgo... ta en bättre titt i inläggen innan du nästa gång spottar ur dig en harkling! En ursäkt hade jag ändå förväntat mig... men det var kanske alldeles för mycket begärt. Önskar dig allt gott i dag och framgent.
CITAT Fel av mig att bara citera dig, skrev jag. Räcker tydligen inte. Men det blir ingen ny tjatig tråd! CITAT Önskar dig allt gott i dag och framgent. sammalunda!
Sulawesii
24-11-2004, 10:28
Idéer är bra! Fram med fler, ni som har nån fantasi!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|