Pellepop
Jag har en massa frer med "utgnget datum" p. Det r diverse grnsaker men ven blommor. Finns det ngot enkelt stt att kolla grobarheten p eller r det lika bra att kasta dom direkt ?

M solen lysa ver er !

// Pelle
abborrmaster
bomull/toapapper tricket funkar vl bra d unsure.gif ?

/Simon
Louise i Gteborg
Slng inga frer!!!!

Man har hittat groddbara frer i egyptiska faraogravar!!!!!!

Datum p frpsar avser den tid som angiven groddbarhet garanteras. - I sig en bluff fr man kan dda knsliga frer med fel frvaring ven innom den tiden.

Jag r snl och anvnder frn frn en pse under mnga r, men tar i lite extra marginaler fr vart r som gr. Fungerar utmrkt fr grnsaker och ettriga blommor (undantag finns skert). Perenner sr jag allt, dom r ju kvar nd!
e_sedell
S, men s lite extra.....
abborrmaster
CITAT (Louise i Gteborg @ 27-02-2003, 10:01)
Man har hittat groddbara frer i egyptiska faraogravar!!!!!

Vilka frn rolleyes.gif ? Kul o veta kanske...

/Simon
Louise i Gteborg
Sd! Tanken var vl brd som frdkost.

Detta r ett av alla fragment av oviktig information som fastnat i mitt stackars huvud och tar upp plats som kunde anvnts till nyttigare saker. Jag vet inget mer om egyptiska begravningsseder ed. Hurivida dessa seders magiska krafter pverkat groddbarheten r jag inte heller kapabel att diskutera.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon