|
Full version: En Köpfri Dag
gammelnalle
27-11-2004, 10:05
Kattgräs
27-11-2004, 10:56
Ajdå. Jag som måste skaffa nya vinterskor till barnen. Idag. De har stängt i morgon. Annars är tanken god.
Jag har ofta köpfria dagar.... det blir lätt så när man bor ute på landet.... Mvh Fenja
Inga från Närke
27-11-2004, 11:16
Varför en köpfri dag. Stäng alla söndagar istället som det var förr och ha lite öängre öppet på kvällen på vardagarna. Respektera 1 maj med att ha stängt. Min åsikt. /Inga
pisanggoreng
27-11-2004, 12:28
Sista lönehelgslördagen innan jul... Tror inte många nappar. Själv ska jag köpa bil idag.
Sulawesii
27-11-2004, 12:46
CITAT (Inga från Närke @ 27-11-2004, 11:16) Varför en köpfri dag. Stäng alla söndagar istället som det var förr och ha lite öängre öppet på kvällen på vardagarna. Respektera 1 maj med att ha stängt. Min åsikt. /Inga Håller med om söndagarna, men tycker att 1:a maj är förlegat. Ledigheten borde vara på Nationaldagen istället! Tycker jag. Trallala.
*Felix matte*
27-11-2004, 13:25
Absolut köpfri idag... liksom de flesta andra dagar.
andersen
27-11-2004, 13:38
CITAT (Sulawesii @ 27-11-2004, 12:46) CITAT (Inga från Närke @ 27-11-2004, 11:16) Varför en köpfri dag. Stäng alla söndagar istället som det var förr och ha lite öängre öppet på kvällen på vardagarna. Respektera 1 maj med att ha stängt. Min åsikt. /Inga Håller med om söndagarna, men tycker att 1:a maj är förlegat. Ledigheten borde vara på Nationaldagen istället! Tycker jag. Trallala.  Hmm rör ej första maj behövs mer en någonsin! köp fri dag har jag för det mesta, har ej råd att handla varje dag som dom flesta förmodar jag.
CITAT (Fenja @ 27-11-2004, 10:59) Jag har ofta köpfria dagar.... det blir lätt så när man bor ute på landet.... Mvh Fenja Hade köpfri dag i går och i dag,handlar inte varje dag.
Kattgräs
27-11-2004, 17:45
Det blev köpfritt! Vi bestämde oss för att uträtta lite fler ärendet i köpcentrat i morgon, tyvärr stödjer vi inte vår lokala skohandlare då men det får bli en annan gång. Just barnskor är något jag absolut vill köpa nytt, för de sliter på skorna och nöter på sulan på sitt eget sätt. Så visst blev det stöd för dagen! ...så slipper man undan från värsta löneträngseln dessutom...
Verkar inte som folk bryr sig så noga om köpfria dagar för det var ju massor med folk på stan. Själv handlade jag en hel del också. Tycker det är bra att vi handlar för hur skulle det annars se ut. Konsumtion gör ju att det skapas mer jobb. Sen är det så sällan jag handlar annars så om jag handlade idag tycker jag inte gör så mycket.
Hannele
27-11-2004, 20:30
CITAT (Inga från Närke @ 27-11-2004, 11:16) Stäng alla söndagar istället som det var förr Det är bara Sverige som har öppet på söndagar; Inte i Danmark, Norge eller Finland. Och dom överlever!
birgitek
27-11-2004, 20:44
Idag har jag köpt två elektriska ljusstakar från femtiotalet i teak o mässing. Passar perfekt i vår funkisvilla, vi samlar på tidstypiska prylar så det var ett kanonfynd. Birgit Ek
Snöflinga
27-11-2004, 22:17
Inget problem, bilen kärvar
Ooops, hade ingen aning om att man skulle låta bli att handla idag..!  Har köpt "glögg-grund", några flaskor köpe-glögg och ett par vinare, dessutom har vi handlat mat för en vecka framåt... som vi brukar göra varje helg...Knepigt att ha "köpfridagen" just idag...
Caprice
27-11-2004, 22:56
Nope, här var det inte en köpfri dag.. Blev en skiddress samt en sändare så vi kan ligga i sovrummet och se parabolkanalerna... Fråga mej inte hur den funkar, men den sänder trådlöst ifrån "huvudtv:n" in till lilla tv:n vi har i sovrummet... Annars verkar det rätt fånigt med en köpfri dag, tycker jag...? Man handlar när man behöver något, annars inte... eller..? Håller med föregående talare, Sulawesii, 1:a maj känns förlegat, men däremot borde nationaldagen vara "röd".... och köpfri.. Caprice
Oj! Det blev en köpfri dag... hann inte utanför porten. För här har man städat, tvättat fönster, bytt gardiner, hängt upp adventstjärnor, satt upp ljusstakar, planterat om blommor, strukit tvätt och sorterat fröer från i höstas i små påsar. Och sen var det kväll...  Men det var ju rätt bra då! Att man inte hann ut och handla?  Skulle ha bakat bullar också. Men nåt kul får man väl ändå lov att spara tills imorgon...zzzzz
Blomstertanten
28-11-2004, 13:13
 Jag har ofta köpfria dagar ! När pengarna är slut !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|